1

Onderwerp: Dinera set (ikea) in de oven?

Weet iemand of ik het schaaltje van de dinera set van ikea ook in de oven kan doen (is wel magnetron en vaatwasser besteldig).
En zo ja, op hoeveel graden?

Bedankt!

2

Re: Dinera set (ikea) in de oven?

Ik denk van niet hoor, anders zou het er wel bij staan.

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

3

Ik zou dat wel durven hoor, het is aardewerk, dus bij het maken ook in de oven geweest!
Het ergste wat er kan gebeuren is dat 'ie knapt, dan heb je een vuile oven   ;)!
Wel oppassen dat je 'm niet heet op een steenkoud aanrechtblad zet of zoiets want dan knapt 'ie alsnog.

Ook op de Ikea blanda schalen staat niet dat ze in de oven kunnen, maar dat doen we hier massaal :lol:!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

even naar ikea mailen, denk wel dat je dan snel een antwoord krijgt.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Tom Poes schreef:

Ik zou dat wel durven hoor, het is aardewerk, dus bij het maken ook in de oven geweest!
Het ergste wat er kan gebeuren is dat 'ie knapt, dan heb je een vuile oven   ;)!
Wel oppassen dat je 'm niet heet op een steenkoud aanrechtblad zet of zoiets want dan knapt 'ie alsnog.

Ook op de Ikea blanda schalen staat niet dat ze in de oven kunnen, maar dat doen we hier massaal :lol:!

Haha ja van die wist ik het en ik heb hem (nog) niet maar ben er nu al fan van.
Zelf dacht ik ook wel zoiets maar misschien dat iemand er ervaring mee had, snap je :P Ik ga het morgen gewoon proberen. Als er geïnteresseerden zijn die willen weten of het is gelukt, dan geef je maar een seintje haha :)

6

xhafal schreef:

even naar ikea mailen, denk wel dat je dan snel een antwoord krijgt.

Heb ik 2 dagen geleden gedaan, tot nu toe nog geen antwoord :)

7

ik heb vorige week ook twee bolletjes gebakken in aardewerk schaaltjes, porselein kan gewoon in de oven, ging prima!

8

Idd het meeste aardewerk en porselein kan gewoon in de oven is mij laatst in een kookwinkel verteld.

Groetjes, Elly

9

Ik ga het morgen ochtend gewoon proberen! :) Thnx voor de tips!