1

Onderwerp: Poppetjes boetseren

Beste taartliefhebbers,

ik heb zojuist het lijfje en gezichtje gemaakt voor een poppetje. Ik heb fondant gebruikt. Wat erg tegen valt is het feit dat het erg zacht materiaal is en dus zie je hier en daar wat deukjes.

Wat gebruiken jullie om te boetseren? Op youtube vind ik filmpjes over gumpaste, maar dat ken ik helemaal niet.

En wie heeft ervaring met boetseren met marsepein? Gaat dat beter?

Ik hoor graag jullie mening.
Laura

2

Re: Poppetjes boetseren

kunt ook tylose toevoegen aan je fondant, wordt het harder van
en tussendoor bij de verschillende onderdelen, als het kan, steeds een beetje laten uitharden (althans dat lees ik hier regelmatig op het forum)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

Inderdaad beetje tylose door de fondant kneden. Niet teveel, want dan wordt het keihard. Boetseren met marsepein gaat ook goed,

Groetjes, Elly

4

RedRose18 schreef:

kunt ook tylose toevoegen aan je fondant, wordt het harder van
en tussendoor bij de verschillende onderdelen, als het kan, steeds een beetje laten uitharden (althans dat lees ik hier regelmatig op het forum)

Kun je dit tylose-fondant lang bewaren, net als gewone fondant?
Ik ben nogal een zuunige Zeeuw en zou het zonde vinden om het weg te moeten gooien als blijkt dat je te veel hebt aangemaakt,

5

ik doe wel meer boetseren en in het begin zakte alles uit inderdaad tylose  erdoor en als je bv het hoofdje hebt gemaakt even laten liggen en bij deukjes en scheurtjes gebruik ik crisco kijk maar op mijn site als je wilt staan wat gemodelleerde dingen

6

Met marsepein heb je dat een stuk minder, maar het duurt wel langer voordat dat droog/hard is.
Ik ben absoluut geen fan van marsepein, maar voor boetseren vind ik het toch wel heel lekker werken!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be