1

Onderwerp: Fondant en poedersuiker?

Ik vroeg mij af, ik heb tot nu toe alleen maar witte taarten gemaakt. Maar binnenkort moet ik een zwarte taart maken. Nu strooi ik altijd wat poedersuiker op mijn werkplek om de fondant niet te laten vastkleven. Alleen op het witte zie je het niet maar ik weet zeker dat je dat op het zwarte wel gaat zien.  :/

Heeft iemand een goede tip? Waar doen jullie het mee? Of waarmee is de poedersuiker na afloop mee weg te krijgen?
Bedankt voor de tips alvast ;)

2 Laatst bewerkt door e.b.m. (20-02-2010 15:45)

Re: Fondant en poedersuiker?

Tafelzeil + crisco! Dat werkt het beste. En als je toch wel poedersuiker gebruikt, gebruik dan niet te veel en zorg dat je handen en roller enzo. goed poedervrij zijn. (En de poedersuikerkant niet omkeren uiteraard!)

O ja, en poedersuiker wegwerken valt niet mee. Niet met water in ieder geval. Voor kleine oppervlaktes zou je het nog met een superweinig beetje crisco kunnen doen. Maar voor grote oppervlaktes heb ik dat nog niet durven uitproberen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

e.b.m. schreef:

Tafelzeil + crisco! Dat werkt het beste. En als je toch wel poedersuiker gebruikt, gebruik dan niet te veel en zorg dat je handen en roller enzo. goed poedervrij zijn.

O ja, en poedersuiker wegwerken valt niet mee. Niet met water in ieder geval. Voor kleine oppervlaktes zou je het nog met een superweinig beetje crisco kunnen doen. Maar voor grote oppervlaktes heb ik dat nog niet durven uitproberen.

Ik heb wel grote stukken plastic op de tafel liggen ja, dat ging sowieso al beter!

Maar ik ga crisco halen! Goede hoop dat dat dan een stuk beter gaat. Heb je daar veel van nodig? Of merk je dat wel als je bezig bent?

4

Nee, daar heb je echt heel weinig voor nodig. Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Een beetje poedersuiker wrijf ik weg met een stukje keukenpapier, maar ik gebruik niet zo vaak zwart, dus ik weet niet of het dan ook gaat.

Groetjes, Elly