1

Onderwerp: Platte taart

Vraagje: als je een taart bakt met de biscuitmix uit de webshop...wordt het dan geen bolle taart??? Of snijden jullie hem daarna glad?

2

Re: Platte taart

Als je hem omdraaid, dus de onderkant boven heb je een mooie platte bovenkant.  :Y

Groetjes Natascha

3

Het wordt inderdaad bol. Dit kun je wat verminderen, door als je het beslag in de kom doet, naar de zijkanten wat hoger verdelen, zodat er in het midden een kuil ontstaat. Dit trekt dan mooi recht in de oven. De lichte bolling die er dan nog is, kun je een beetje platdrukken en dan het bisquit omdraaien.

Groetjes, Elly

4

Inderdaad beslag uitsmeren naar de zijkanten met een kuil in het midden. En na het bakken omgekeerd laten afkoelen op een taartrooster. Eventueel nog eventjes een ovenplaat of broodplank o.i.d. erop om het kapsel mooi plat te laten afkoelen.

5

Ik heb altijd een bolling. Ik snij de bolling er af (vlak voor ik ga vullen). en draai de taart ook om zoals de rest

6

Mijn taarten bleven ook altijd erg plat. Maar vandaag eens wat geoefend met de oven en kennie en als je eerst de eieren oplopt en dan de gezeefde mix erbij doet met het water dan word het echt super luchtig. Durfde de hele mix niet in de vorm te doen. Dit was maar goed ook. Anders had ik nu een oeps momentje gehad.
Dus ik zeg: oefenen, oefenen en nog eens oefenen!!
Veel succes.
Groetjes Gea