1

Onderwerp: Taart Toplaag

Hallo iedereen,

Mijn zoontje is binnenkort jarig en ik wil graag een mooie taart voor hem maken, nu heb ik al wat ideeen opgedaan alleen is mijn vraag het volgende:

Ik wil de taart niet bekleden met marsepein of fondant, kan ik botercreme of iets dergelijks erop smeren? Heeft iemand lekkere ideetjes?

Heb al mooie kaarsjes voor hem besteld en een ouwel disc, nu alleen het "toplaagje"nog... Hij ging afgelopen jaar bijna over z'n nek toen hij de taart met marsefond proefde die ik voor m'n dochtertje had gemaakt.....voor hem dus maar niet....

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

2 Laatst bewerkt door Robine (20-02-2010 15:18)

Re: Taart Toplaag

Hoi!
Misschien is ganache een idee...
Via de zoekmachine en bij de recepten kun je ook ideeen vinden.
Heel veel succes!

P.S. Ik rapporteer je bericht wel even want je vraag staat niet in de goede rubriek.

3

*Je taart overgieten met ganache (chocolade)
*Afsmeren met slagroom (eventueel met kleurtje)
*Afsmeren met chocoladepasta (wit of bruin)
*Botercreme

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Ik zag dat je ondertussen ook een topic in de juiste rubriek had aangemaakt en heb ze samengevoegd.
Je kunt verkeerd geplaatste topics altijd even melden met het linkje rechtsonderin je post, dan wordt het verplaatst, hoef je geen nieuw topic aan te maken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Slagroom erop en dan chocoladeschilfers; heerlijk!!! :)

6 Laatst bewerkt door Rik (20-02-2010 17:53)

Geniaal zijn jullie!!!!!!!

Ontzettend bedankt! :)

(ik ga alle suggesties nog even proberen voor ik het uiteindelijke smeersel erop doe......extra kiloos, ik kom eraan!!!!!)

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

7

Ik vind mascarponeroom ook heel lekker om af te smeren. Ik gebruik dit als ik een redvelvet cake maak. Héérlijk  :Y

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

8

Wat ook erg lekker is is: Choco pasta door de botercreme mixen...

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!