1

Onderwerp: Eindelijk heb ik ook een taart gemaakt...

Het is mn 1e echte taart, dus heel veel verbeterpuntjes... Ik vond het leuk om te doen, maar wat een werk  :rolleyes:
Ik het een kant-en-klare lap marsepein gebruikt, die had ik in Duitsland gekocht.
Ik heb iets te dun afgesmeerd aan de zijkant, die schijnt iets door. En met een vlindertje hier en daar en een klimopblaadjesrandje kon ik de meeste rimpels een beetje wegwerken  ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-86KEJSUX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-84YC3T33.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIGDWLVY.jpg
Mn dochtertje word binnenkort 3. Ik heb dan niet zoveel tijd dus gaat de taart nog even de vriezer in.. Hopelijk gaat dat goed met ontdooien enzo...

2

Re: Eindelijk heb ik ook een taart gemaakt...

Ikvindt het wel goed gelukt voor een eerste taartje,
Nadat je de taart hebt gedecoreerd zie je ook niet heel goed dat het niet zo strak is.
Oefenen en oefenen, helpt echt :)

Groetjes Serife..

3 Laatst bewerkt door Rafaela (12-02-2010 23:49)

ik vind hem erg leuk geworden.

Ik weet niet of je een smoother hebt, maar daar krijg je veel bobbels mee weg, maar moet zeggen nadat hij gedecoreerd is zie je er niet meer heel veel van.

Vind het echt een schatje :Y  Je bloemen zijn heel mooi gelukt!

Maar nu is natuurlijk de vraag, worden het vaker taarten of toch weer alleen cc's ?  ;)

Veel liefs Rafaëla

4

Ziet er goed uit hoor!
Die kant en klare lappen marsepein uit Duitsland die ken ik. :Y  ( heb ik ook bij m'n 1e taart gebruikt  :D

Groetjes Suz@n

5

Ik vind hem er heel mooi uitzien voor een 1e taart, goed gedaan!

Die kant en klaar lappen kende ik nog niet, maar ik ga mn ouders toch maar eens vragen of ze die eens mee willen brengen als ze weer boodschappen doen in Duitsland :D

6

Vrolijke taart geworden.
Mag ik vragen waar in Duitsland je de marsepein gekocht heb en hoe duur dat was?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

:thumb:  Go Postduif Go
Ik vind het een super eerste taart (mijn eerste ga ik dus echt niet showen..)
En nu op naar de tweede!

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

8

Hier in Denemarken hebben ze ook die kant en klare lappen. Maar ik moet zeggen dat ik ze nog nooit heb geprobeerd. Zal er toch eens een keertje voor kijken. Mooi taartje geworden hoor!

Liefde is bovenal......jezelf wegschenken!

9

@ Rafaela.. ik ga wel vaker taart maken, ik vind het echt leuk. Maar ik maak ze alleen voor thuis en iedere keer taart eten is ook niet goed heh?  ;)

@misty... ik heb het bij Kaufland gekocht. Ik zal even kijken of ik het bonnetje nog heb liggen..

10

Nouhou voor een eerste vind ikhet toch echt een toppertje hoor :thumb:
Leuke bloemetjes trouwens, vraag me waf welke dat zijn :think:  dat pipvogeltje is ook schattig, ik vind dat je de taart erg leuk gedecoreerd hebt, van het bobbelige is meteen niks meer te zien ;)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

11

@misty... zo'n lap marsepein kost € 3.25 en hij weegt 300 gram en er staat op dat ie voor een taart van 28 cm doorsnede is. Die van mij is gebakken in een springvorm van 24 cm doorsnede en was best wel hoog. Ik heb wat marsepein  afgesneden.

En ik had ook een pakje 'Figuren marzipan'  met 3x 100 gram erin.
rose (ze noemen het rood  :+ ) en geel en groen. Daarmee heb ik dr taart versierd.
Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt dus..  :D

12

Vrolijk taartje  :Y

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

13

Ik vind 'm superleuk!  :Y

"Life begins where your comfortzone ends."

14

jee wat een leuke taart... bij de eerste foto dacht ik oei en bij de tweede dacht ik ááááh mooi!

hele mooie bloemenrand en met die vogeltjes! goed opgelost!

liefs marieke

Ziet er heel lief en vrolijk uit. Als je in de botercreme een beetje bruin doe, dan schijn het ook niet zo door, het werkt als een soort onderjurk :lol:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

16

Nou, morgen mag ie uit de vriezer, ik hoop dat het goed gaat...
Als alles gaat smelten en verzakken moet de visite maar ff hier naar de taart kijken..  :D