1

Onderwerp: Brandweertaart vraagjes

Hi meiden ,

Mijn man is nu ook voor zijn 2de examen geslaagd en wil nu dus graag op taart trakteren  :D
Een autospuit dus maar wel een grote zeg maar ben ik duidelijk of niet ?
Nu heb ik wel wat taarten gezien via de zoekfunctie maar ik kan nu eigenlijk nergens vinden hoe ik hem moet maken ? Met Biscuit of met cake en dan op elkaar ofzo ? De grote is zo moeilijk te zien en het moet een taart worden voor 12 personen.
Dus wie heeft er zo'n taart gemaakt en wil me vertellen hoe ik dat het beste kan doen ?
Zoek dus geen little people taart he , het zijn volwassen mannen  :lol:

Groetjes Lana

2

Re: Brandweertaart vraagjes

Euhm...wat wil je nu precies maken?
Een brandweerwagen toch, als ik het goed begrijp?

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Klopt Marjolein  :Y

4

Dan zou ik als ik jou was een paar cakes bakken of vierkante biscuits, deze stapelen en bekleden (wel stevigheid geven met dowels!!).
Ik heb op die manier zelf een vrachtwagen gemaakt (staat ook in de parade hoor...), de aanhanger van biscuit en de cabine van cake omdat ik die meer in vorm moest snijden. Denk dat je dit met een brandweerwagen opdezelfde manier moet doen.
Enja, wat betreft de grootte...dat is gewoon even rekenen en goed kijken naar de verhoudingen. Trouwens op www.cakecentral.com staan een heleboel 'firetrucks'!.
Succes ermee :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Bedankt voor je tips , ik ga even in de taartenparade kijken naar je vrachtwagen.
En ik kijk even bij cakecentral , nogmaals bedankt !

Groetjes

6

Hier staat de beschrijving van Fireman Sam tussen!
http://picasaweb.google.com/janeisnardo … bbieBrown#
Debbie Brown maakt haar taarten altijd van cake, maar ik denk dat deze ook wel van biscuit te maken moet zijn, als het niet te hoog wordt. Ook stevige vulling gebruiken dan (botercreme oid) dan schuift het minder makkelijk uit elkaar.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Hi Yvonne,

Bedankt zeg , ook daar ga ik even neuzen en dan maar eens aan de slag anders komt hij nooit af :+

Groetjes