1 Laatst bewerkt door Mirjam5 (17-02-2010 20:36)

Onderwerp: topsy turvy vraagje

Heeft iemand hier al eens een topsy turvy gemaakt op de Lindy Smith manier? Ik heb het wel al eens volgens een forumadvies gedaan met dat je in je onderste taart een rondje uitsnijdt en daar dan de bovenste in zet, maar ik vond dat nogal gedoe. In het boek van L.S. zet ze de taarten zo op elkaar met stutten eronder. (Ik zou er dan nog wel wat icing tussen doen als lijm) Dat lijkt me veel eenvoudiger om te doen, maar hoe stevig is e.e.a. dan nog? Valt het dan niet om c.q. uit elkaar?
Al met al ga ik een t.t. maken en moet hem dan nog vervoeren. Die van L.S. lijkt me ook makkelijker om op locatie te satapelen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Re: topsy turvy vraagje

lindy smeert er ook icing tussen :)

en idd niet gestapeld vervoeren, maar op locatie pas opbouwen c.q. afmaken.
Mocht je meer of specifiekere vragen hebben, zou ik als ik jou was Bien even mailen, zij geeft ook workshops in de lindy wonky, dus ik verwacht dat zij je vragen sowieso kan beantwoorden :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hi,

Ik heb er laatst eentje gemaakt. De 1-ste had ik zo met dat uitsnijden gedaan maar dat vond ik niets, dus van de week 1 gestapeld zoals in het boek. Hij stond als een huis, hij is zelfs gestapeld vervoerd en daar ook weer heel aangekomen, nog geen mm. verschoven. Ik had hem wel van cake gemaakt. Maar goed dat is maar 1 ervaring, ik heb er niet al 100 gemaakt die alle 100 zijn blijven staan.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

anotschka schreef:

ik heb er niet al 100 gemaakt die alle 100 zijn blijven staan.

Haha, nee oke, maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik ga het denk ik gewoon maar proberen :D

5

Ik heb vorig jaar een topsy turvy gemaakt van vier hoog en heb deze lagen gewoon op elkaar gestapeld met stutten tussen de lagen (dus in iedere taart) en 1 grote stut door het middan van de taart.
Hij is in deze hoedanigheid vervoert en het ging perfect!
Het was trouwens vorig jaar mei toen het zo ongelooflijk warm was...
Succes!

6

VeraDeMuis schreef:

en 1 grote stut door het middan van de taart.

Oh, dat is inderdaad ook een goed idee.Steviger kan het niet!!!!