1

Onderwerp: Help!! bonbonblocvulling word niet stijf!!!

hoi, ik was bezig met bonbonblocvulling maar na afgekoeld te zijn wil het niet stijf worden. Ik heb meer dan 10 min. gemixed maar het wil niet.  help!! het is voor een taart voor morgen een verjaardag van een zoontje van vriendin hij wordt 2 maar is gek op chocolade ik wil niet dat het misluk! wie kan me AUB helpen!

2

Re: Help!! bonbonblocvulling word niet stijf!!!

Meestal stijft het hier na een nachtje wel op.

3

MamaMirjam schreef:

Meestal stijft het hier na een nachtje wel op.

Hoi, bedankt maar ik heb het nu nodig de taarten staan open en te wachten op de vulling ik kan niet verder. Ik heb het even in de koeling gezet en het is nu een choco mousse. het wordt een nacht werk.

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=61478

Bekend probleem.....toch echt even geduld hebben om het op te laten stijven.....Niet t antwoord waar je nu op zit te wachten vrees ik...

succes!
Groetjes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

je kunt het ook even in de vriezer zetten dan gaat het sneller. Als je een dijkje spuit dan gaat het ook goed hoor.

6

kaatjekeutel schreef:

je kunt het ook even in de vriezer zetten dan gaat het sneller. Als je een dijkje spuit dan gaat het ook goed hoor.

heb ik inderdaad gedaan in de vriezer, en een dijkje is er ook al die wacht dus, op de overstroming! haha! he bedankt allemaal jullie zij echt hulpzaam thanks!!

7

klopfix niet vergeten?

zei iemand die dat wel eens overkomt...  :o

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

Ik heb het laatst gehad met marsvulling. Precies hetzelfde. Ook de boel al klaar om te vullen. Heb het in de vriezer gezet, daarna toch maar gevuld. De volgende dag was het gewoon zoals de bedoeling is. Volgende keer toch maar een dag tevoren maken  :D

9

ja ken het probleem, heb het ook een nacht laten staan..en ook klopfix..maar nog bleef het dun.
ik heb het opgelost door de bonbonblocvulling te mengen met botercreme.
was ook erg smakelijk!
succes

10

Wat ik altijd doe is het de avond van tevoren laten smelten en dan een nacht over in de koelkast en dan de volgende dag opkloppen zonder klopfix... mijn ervaring is ook dat je niet te lang moet mixen anders gaat het schiften en dan wordt het ook weer dun, dus als je denk dat het goed is ook meteen stoppen

11

ik doe er soms 2 zakjes klopfix door en dan inderdaad even een half uurtje in de vriezer, maar vaak is het al goed na nog een 2e zakje klopfix
SuccesS!

Groetjes, Ilse