1

Onderwerp: afsmeren taart

hoi meiden

ik maak altijd de 1 op 1 botercreme om de taart af te smeren maar ik vind hem zo hard worden......

kan ik de taart nog met iets anders afsmeren of doe ik iets verkeerd met de botercreme, ik doe de boter zacht mixen en dan de poedersuiker erdoor roeren.... help.

gr roxen

2

Re: afsmeren taart

Hard worden? In de koeling? Je moet je taart ook uurtje voor gebruik uit de koeling halen.  :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Het is ook de bedoeling dat de botercrème stevig wordt. Dit zorgt ervoor dat je een strakke ondergrond hebt voor het bekleden.
Meestal vul ik de taart en smeer hem af een avond van tevoren. Dan een nacht in de koelkast en voor het bekleden de laatste beetjes glad strijken (met een warme pannenkoekspatel). En dan is de ondergrond mooi strak en stevig en gaat het bekleden erg makkelijk.

Wat betreft de botercreme: ik laat de boter op kamertemperatuur komen en doe dan de boter en de poedersuiker samen in de mixer. Daarna 10 minuten mixen totdat de boter bijna wit is en smeren maar.

4

Zo deed ik het eerst ook, maar nu ik mix voor botercreme heb van funcakes gaat het een stuk makkelijker.
Ik smeer hem 1 keer af, half uurtje in de koelkast en dan nog de laatste stukjes bijwerken, weer half uurtje in de koelkast en dan is hij bij mij ook aardig hard.

succes

5

jolanda71 schreef:

Hard worden? In de koeling? Je moet je taart ook uurtje voor gebruik uit de koeling halen.  :D

:Y

6

TuxZus schreef:

Zo deed ik het eerst ook, maar nu ik mix voor botercreme heb van funcakes gaat het een stuk makkelijker.
Ik smeer hem 1 keer af, half uurtje in de koelkast en dan nog de laatste stukjes bijwerken, weer half uurtje in de koelkast en dan is hij bij mij ook aardig hard.

succes

Als je de mix voor botercreme gebruikt om af te smeren kan het gebeuren dat je fondant/marsepein smelt. Dit komt doordat er behoorlijk wat vocht gebruikt wordt bij het aanmaken van de mix.

Groetjes Elise