1 Laatst bewerkt door riteke (10-09-2007 21:18)

Onderwerp: Lint om taart bevestigen?

Hallo,
weet iemand van jullie hoe je een lint zo goed mogelijk om een taart kunt bevestigen?
Hoe blijft het lint mooi strak om een vierkante taart en hoe bevestig je de uiteinden?
Ik heb namelijk geen idee :-(
BVD :D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

2

Re: Lint om taart bevestigen?

Ik heb mijn vierkanten taart op een onderbord gezet (kweetniet hoe ze heten: zo'n aluminium geval) van hetzelfde formaat. Dan kun je het lint op het onderbord vastmaken. Nu had ik zelfklevend lint bij het Kruitvat gekocht. Dat plakte natuurlijk hartstikke ;)
Op een taartje rechtstreeks, zou ik het eerlijk gezegd niet weten. Vast wel iemand anders...

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Met een speldje vastzetten? Of misschien met een beetje icing vastplakken, alleen loopt je dan wel het risico dat als ze het losmaken dat er een deel van de bekleding meekomt. Zou dan toch maar gaan voor een speld aan de achterkant.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

riteke schreef:

Hallo,
weet iemand van jullie hoe je een lint zo goed mogelijk om een taart kunt bevestigen?
Hoe blijft het lint mooi strak om een vierkante taart en hoe bevestig je de uiteinden?
Ik heb namelijk geen idee :-(
BVD :D

Het lint vochtig maken, gewoon met water, om de taart spannen en met een speld tijdelijk vastzetten, zo laten drogen en niet vergeten de speld te verwijderen.

I believe in Sandy Claws

5

Je kan het ook zonder natmaken doen, bevestigd ook makkelijker.
Speldje erin en speldje gewoon laten zitten. Even tegen degene die gaat snijden/eten zeggen dat er aan het lint een speldje zit. Het lintje moet toch worden verwijderd v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

oud bericht gevonden maar hebben jullie ook ervaring met dit??

cake-shop.nl

[edit tirza, linkje ontlinkt. geen werkende linkjes aub]

lijkt mij onnodig dat band/ lint.. want alsnog moet je het lint erafhalen om de taart te snijden en te eten ?!?!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

8

dat lijkt mij ook maar misschien dat het dan wel strakker is? of niet?

anders idd met een speldje vastzetten net zo makkelijk

9

ik heb het gewoon met een plakbantje gedaan geen achnst dat ze de speltvergeten en de plakbant zat gewoon op het lint dus bleef er met er af halen niks achter

10

ik doe het altijd met dubbelzijdig plakband (o.a. bij de action te koop). Dit doe ik dan op het uiteinde van het stukje lint en plak de andere uiteinde dan vast.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

11

begrijp ik nou goed dat jullie plakband op jullie taart plakken??

ik doe niet aan plakband of spelden in mn taart (speld kan trouwens gaan roesten) ik doe aan het begin van het lint een dotje icing, en aan het einde van het lint een dotje royal icing, blijft prima zitten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

tipsytaartje schreef:

ik doe niet aan plakband of spelden in mn taart (speld kan trouwens gaan roesten) ik doe aan het begin van het lint een dotje icing, en aan het einde van het lint een dotje royal icing, blijft prima zitten.

Oh gelukkig  :lol: ik heb ook nog geen ervaring met lint en lees mee maar spelden en plakband  :s  ik vond het 3x niks toen ik dat las.
Ondertussen iets geleerd  :lol:
Bedankt tirza

13

tipsytaartje schreef:

Plakband komt niet in aanraking met de taart hoor. Stukje dubbelzijdig plakband op het ene uiteinde van het lint plakken (de zijde die niet naar de taart zit). Dan lint eromheen rollen en dan kun je het andere uiteinde zo vastpakken door het stukje dubbelzijdig tape wat op het andere uiteinde zat (gewoon het ene uiteinde over het andere leggen met een stukje dubbelzijdig tape ertussen) snappie?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

14

maar ik heb dus begrepen dat het plakband wat ik op de link het gezet dus wel op de taart moet?!!?!

nouja ik doe het wel gewoon zoals de meeste hier doen

Bedankt voor de reacties

15

Almie schreef:

ik doe het altijd met dubbelzijdig plakband (o.a. bij de action te koop). Dit doe ik dan op het uiteinde van het stukje lint en plak de andere uiteinde dan vast.

Ik begrijp precies wat je bedoelt en vind het een supertip! Zo blijft de lint goed zitten en komt absoluut niet in aanraking met de taart. Bedankt. :thumb:

16

Almie schreef:
tipsytaartje schreef:

Plakband komt niet in aanraking met de taart hoor. Stukje dubbelzijdig plakband op het ene uiteinde van het lint plakken (de zijde die niet naar de taart zit). Dan lint eromheen rollen en dan kun je het andere uiteinde zo vastpakken door het stukje dubbelzijdig tape wat op het andere uiteinde zat (gewoon het ene uiteinde over het andere leggen met een stukje dubbelzijdig tape ertussen) snappie?

oooooooooowwwwwww...... ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

Ik heb gister bij de www een link geplaatst over een lint rond een taart. Ze doen dat volgens mij met pipinggel.

zie hier de link:

http://www.cakejournal.com/archives/how … ribbon-bow

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.