1

Onderwerp: 1e taart opdracht voor babyshower :(

Hallo Dames,

Ik heb net vorige week 1e workshop bassistaart maken achter de rug en 2& 26 maart volgen er nog workshops.

Maar nu ben ik al door een tante & een nicht gevraagd voor een babyshower feestje een taart te maken..
Dus ben op zoek naar tips - ideetjes - etc.....
Heb wel tegen mijn tante & nicht gezegd voor de huidige datum nog flink wil oefenen met maken van taarten en pas de opdracht officieel aanneem als ik er zeker van ben het waar kan maken..

Dus tips - ideetjes etc....van harte welkom..
Hoe hebben jullie dit aangepakt bij je 1e opdracht voor een taart te maken voor iemand...

Weet ook niet of ik dan in juiste rubriek zit op het forum.

Nanda

2

Re: 1e taart opdracht voor babyshower :(

Nou, ik werd dus afgelopen woensdag gevraagd om een verjaardagstaart te maken. Probleem is dat dat al in maart is en ik nog maar 4 taartjes heb gemaakt. Bovendien ken ik de jarige niet. Dus ik heb gezegd dat ik dat nog niet aandurf.  :nooo

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

3

Ja mijn eventuele 1e opdracht is voor familie..Eerst oefenen voor zeker aan neem..

4

Ik maak eigenlijk met name voor vrienden, familie en collega's. En als je dan positieve reacties krijgt, groeit je vertrouwen vanzelf. En je kan altijd de kostprijs vragen, dan hebben ze een leuke originele taart tegen een leuke prijs en jij kan zo lekker taartjes blijven oefenen

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

5

Wat voor soort ideetjes tips zoek je eigenlijk?
Baktips-decoratietips-prijstips??

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Voor leuke ideeën kan je eens in de parades kijken. Daar staan hoooooopen leuke geboortetaarten!  :) Als je het niet direct vindt, even de zoekfunctie gebruiken.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

7

er staat ook een leuke in de mjam taart. zomer 2009.
Een taart in de vorm van een luiertaart.
Succes.
Groetjes Gea

8

dames bedankt voor al jullie reacties...
ben op zoek naar wat ideetjes voor versieren/ decoreren v/d taart...

welke bakvorm er gebruikt wordt.Taart moet voor babyshower feestje worden aantal mensen nog niet geheel bekend...
heb taartvorm maat 22 en 24cm tot nu toe in mijn bezit..
Denk zelf als voor meerdere mensen moet worden dan misschien proberen 2 taarten te stapelen en uit te zoeken hoe dit beste kan doen in belang dat de taart wel netjes blijft en vervoerd kanworden :(

9

Persoonlijk zou ik die twee afmetingen niet stapelen. Er zit te weinig verschil tussen en dat is niet mooi. Ik zou kijken of je van iemand een grotere of kleinere maat kunt lenen. Verder denk ik, dat als je voor familie bakt en je nog niet zoveel ervaring hebt, dat je kunt overleggen met hen, dat ze jou de kostprijs betalen en dat ze er iets bij geven zodat jij een nieuwe uitsteker, bakblik of wat dan ook kunt kopen.
Offe....geef ze het webadres van de shop ;)
Kunnen ze zelf iets voor je uitzoeken.