1

Onderwerp: Help!!!

IK heb net mijn eerste kapsel met de mix van de webshop gebakken
Kei mooi beslag toen de oven in wauw erg mooi.
Alleen nu komt het ik heb hem eruit gehaald en wat denk je hij krimpt en iet alleen aan de bovenkant maar overal help :(  :(
Weet iemand wat ik verkeerd doe ik moet er zometeen nog twee bakken en hoop niet dat er met die twee hetzelfde gebeurd.

Alvast bedankt.

2

Re: Help!!!

Was ie wel gaar?
Zo ja na hoeveel min heb je de deur v/d oven opengemaakt?

Groetjes Serife..

3

Ik heb na 35 min de oven opengemaakt het is een vorm van 20 cm
Er zat echt een enorme bult boven op heb hem net opengemaakt en het was gewoon helemaal hol vanbinnen en daaronder inderdaad niet helemaal gaar  grrrr maar zou ik hem dan gewoon wat langer moeten laten staan ofzo

4

Het helpt meestal ook om de temperatuur te laten oplopen en dan na 35 minuten even prikken.
Is het nog vochtig dan, met elke x maximaal 5 minuten, verlengen (je moet zelf even leren kijken hoe lang je denkt dat het nog nodig heeft, want elke oven is anders).

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Ik heb combi oven en was ook erg enthousiat met bakken ben begonnen op 180 gr en dan 30 minuten. Zit nu op 200 graden en dan 45 minuten en dan lukt het eindelijk

Succes

6

Allemaal Bedankt voor de tips Het tweede kapsel  is er net uit en is al een stuk beter gelukt. 
Heb nu de temperatuur hoger gezet en iets langer er in ben helemaal blij :lol:

Maar wat een mooie mix die van de webshop als je klaar bent met mixen ben je al helemaal blij.
Toen ik hem kreeg was ik wat minder blij ik had een zak van 5kilo besteld haal ik hem uit de verpakking is de zak stuk het meeste lag dus over de vloer.

Maar dit hebben ze super netjes opgelost