1

Onderwerp: stapeltaart die aan elkaar plakt, hoe te voorkomen?

Hello,
Ik heb vorige week voor het eerst een stapeltaart gebakken. Op zich was hij goed gelukt (met hulp van dit forum  :lol: ). Alleen bij het aansnijden de taarten van elkaar afgehaald, maar de marsepein plakte aan het karton ertussen. Iemand tips hoe dit te voorkomen?
Bedankt.

2

Re: stapeltaart die aan elkaar plakt, hoe te voorkomen?

Beetje banketbakkerspoeder of poedersuiker eronder en het plakt niet meer.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Ik doe altijd twee taartkartonnen op elkaar. Dos op de onderste taart leg ik een taartkarton op z'n kop. Daar de bovenste taart, met eigen taartkarton erop. Ik geloof dat er ook taartkartonnen zijn die aan beide kanten vetvrij zijn.

4

Of misschien een stukje bakpapier op de goed maat knippen en er tussen leggen?

5

twee taartkartonnen had ik al geprobeerd, maar dat werkte dus niet. maar poedersuiker ga ik proberen! Bedankt! :D

6

Esther68 schreef:

Ik doe altijd twee taartkartonnen op elkaar. Dos op de onderste taart leg ik een taartkarton op z'n kop. Daar de bovenste taart, met eigen taartkarton erop. Ik geloof dat er ook taartkartonnen zijn die aan beide kanten vetvrij zijn.

werkte bij mij ook prima :Y

7

poedersuiker heb ik ook al een keer geprobeerd Chantal maar dat werkt bij mij ooooook niet,stond ik daar te klungelen met aansnijden...(was voor mijn oma die 95 werd)  :nooo

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

8

ow nou, verschillende ervaringen dus.... :/
ik ga het gewoon allebei proberen!

voor mijn bruidstaart maak ik maar "gewoon" 3 losse taarten op standaard, das toch net wat veiliger...! :9