Onderwerp: Tylose
Hallo,
Hoeveel tylose gebruik je bij 250gr. marsepein (om een strik te maken)
Zag dat bij 250 gr fondant 3gr tylose moet. Maar geldt dit ook voor marsepein??
Groetjes Esther
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Tylose
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Hoeveel tylose gebruik je bij 250gr. marsepein (om een strik te maken)
Zag dat bij 250 gr fondant 3gr tylose moet. Maar geldt dit ook voor marsepein??
Groetjes Esther
Volgens mij wel. Op het forum zijn al heel veel topics over marsepein met tylose geweest. Het wordt nl. niet hard. De meeste gebruiken daarom alleen fondant. Ik lust geen fondant en bekleed, ook voor andere, alle taarten met marsepein. Maar voor decoraties zoals strikken en bloemen die hard moeten worden gebruik ik wel fondant. Vaak wordt dit toch niet opgegeten, behalve door de kinderen dan
Marsepein met tylose hardt op den duur wel uit, maar dat duurt heel lang (weken).
Ik heb geboetseerd met marsepein + tylose en het poppetje is keihard geworden.
Kan het ook zo zijn, dat het afhangt van hoe dit hetgene is wat hard moet worden? Ik neem aan dat een dun, plat bloemetje sneller hard is dan een massief poppetje?!
Ik heb net dus wat dunne bloemetjes van marsepein gemaakt met tylose erin (volgens de winkel was dat echt dé bedoeling, anders zouden de bloemblaadjes niet omhoog blijven staan) en heb ze nu in wijnglazen (voor de ronding) in de koelkast staan.
Morgenochtend moeten ze op te taart, ik hoop echt dat het lukt en anders hebben we platte bloemetjes
Veel plezier allemaal maar weer!
Ik heb voor de strik op mijn taart (zie avatar) voor 200 gr marsepein 4 gr tylose gebruikt. Ik heb de strikken op woensdags gemaakt en op zaterdag werd de taart gegeten, toen was de marsepein nog niet heel hard. Maar een dag na het maken van de lussen waren die al hard genoeg om zonder steun rond te blijven. Ik heb toen ook niet 24 uur gewacht met tussen het door kneden van de marsepein met tylose en het maken van de strikken, hier zat maar ongeveer 2 uur tussen en dat ging prima.
Een vraag over tylose bij 'bekleden'?? neem aan dat je niet met marsepein/fondant met tylose erin bekleedt.... getsie
[move]---> decoreren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Tylose