1

Onderwerp: botercreme van plantaardige margarine voor allergie

Kan je wel botercreme maken van plantaardige margarine
Het is voor een kindje met koemelk allergie en noten en varkensvlees

Bij de recepten van allergie

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

Re: botercreme van plantaardige margarine voor allergie

Ik zou het niet doen want bij kamertempratuur is het erg vloeibaar en bevat erg veel water.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Nee hoor, kan prima!!!!! Alleen moet je dan wel margarine uit een pakje gebruiken en niet uit een kuipje. (Bv. Wajang)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Dames bedankt,
ga toch nog wajang halen, had net alvast een kuipje meegenomen.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

5

Ik gebruik AH Plantenmargarine voor 1:1 botercreme. Gaat prima. Ik doe er zelfs een eetlepel melk bij voor de smeuigheid

6

smollebulle schreef:

Ik doe er zelfs een eetlepel melk bij voor de smeuigheid

Dat lijkt me dan weer niet handig voor iemand met koemelkallergie ;)

Ik vind het zelf te smerig, heb het  1 x op een allergietaart gesmeerd en nooit meer, wat ik zelf echt vies vind geef ik ook een ander niet.
Ik smeer dan meestal af met abrikozenjam, iets minder strak, maar wel veul lekkerder.

Alles goed???? nee 3 fout

7

Je moet er natuurlijk wel een lekker smaakje doorheen doen! (chocopasta, speculoos, vanille, enz.)

8

had er vanille doorgedaan en nog een beetje en nog een beetje en nog een beetje, maar dan nog.....smerig :S, er blijft een vieze boterige smaak aanzitten

Alles goed???? nee 3 fout

9

lune schreef:
smollebulle schreef:

Ik doe er zelfs een eetlepel melk bij voor de smeuigheid

Dat lijkt me dan weer niet handig voor iemand met koemelkallergie ;)

Ik vind het zelf te smerig, heb het  1 x op een allergietaart gesmeerd en nooit meer, wat ik zelf echt vies vind geef ik ook een ander niet.
Ik smeer dan meestal af met abrikozenjam, iets minder strak, maar wel veul lekkerder.

:lol: Ja die kan je bij de allergie wel achterwege laten :lol:

In het begin gebruikte ik ook jam maar dan wordt het bij mij niet strak genoeg. Het plantenspul bevalt heel goed.

10

lune schreef:

had er vanille doorgedaan en nog een beetje en nog een beetje en nog een beetje, maar dan nog.....smerig :S, er blijft een vieze boterige smaak aanzitten

Wajang smaakt echt niet naar boter. Was het maar waar!!! Ik vind het zelf zonder smaakje behoorlijk smakeloos zelfs.

11

Oh, dat is zoooo vies! Ik heb het ook een keer gemaakt, maar alleen om mee af te smeren. Ik zou hem echt niet vullen met margarinecreme of wajangcreme. Ik heb het overigens met AH Planten gedaan, speciaal voor bakken.
Ik heb toen van sojamelk gele room gemaakt en daar mandarijntjes op. Veel lekkerder dan die creme!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

Annemiek schreef:

Oh, dat is zoooo vies! Ik heb het ook een keer gemaakt, maar alleen om mee af te smeren. Ik zou hem echt niet vullen met margarinecreme of wajangcreme. Ik heb het overigens met AH Planten gedaan, speciaal voor bakken.
Ik heb toen van sojamelk gele room gemaakt en daar mandarijntjes op. Veel lekkerder dan die creme!

Ik maak deze plantencreme alleen om af te smeren, nooit om te vullen.

Ik vul meestal alleen met slagroom of toetjes. Dus ook geen botercreme van normale boter. Van de lucht alleen al word ik al misselijk  :s

13

ik moet zeggen dat ik mijn allergie taarten altijd vul met wajangboter en een smaakje en ze zijn er allemaal WEG van !!
Krijg geregeld dan de vraag of ik hun het recept niet kan doorsturen  :D

enne het afsmeren gebeur ook met wajangboter en poedersuiker. Gaat super goed en vind de smaak zelf ook niet vies. Wel moet je gewoon mega lang kloppen en dan wordt hij super smeuig en lekker

14

Zelf gebruik ik alpro sojaboter om botercreme te maken. Je moet er trouwens bij plantaardige boter toch nog wel op letten of er geen wei in verwerkt zit. Dus goed op de ingredientenlijst kijken!!
Je kunt ook geen biscuitmix van de webshop gebruiken, want daar zit magere melkpoeder in verwerkt. Je kunt hiervoor het beste het recept van het forum gebruiken voor het maken van je biscuit.

groeten Annemieke
Cake It

15

Idd, ik gebruik ook wajang daarvoor.
Maar om af te smeren. Persoonlijk vind ik het als vulling ook niet lekker. Maar wie weet met een smaakje er door....

This too shall pass!

16

omdat ik nog veel wil oefenen met bc te spuiten, maak ik al eens bc van gewone plantaardige smeerboter en dat lukt goed vind ik, van smaak is het ok, niet speciaal.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

17

ik heb vorige week een taart afgeleverd, lactose vrij. Afgesmeerd met AH plantaardige boter,  en gesmolten chocolade van de AH erdoorheen gedaan (is ook zonder lactose). was erg lekker. Gevuld met chocomousse en cocosmousse.

I'm not a complete idiot, some parts are missing!