1

Onderwerp: Mini-cupcakes!

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste berichtje, maar och och och... wat haal ik veel info van deze site! Ben er helemaal happy mee dat ik jullie heb gevonden!
Inmiddels ben ik erachter wat ik wel en niet leuk vindt!
Nu heb ik bij Dille & Kamillie hele leuke ienieminie cupcakes gekocht. Hier wil ik kleine cakejes in bakken en dan een lekkere botercreme (of iets in die zin) op spuiten.
Nu zoek ik eigenlijk een recept of recepten waarmee deze 1-haps cakejes een wauw-gevoel gaan geven.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of ideeen over?
Tevens wil ik proberen er iets hartigs mee te doen.... Nu zie ik hier voornamelijk zoete recepten voorbij komen, maar heeft iemand daar ook ervaring mee??

Via de zoekfunctie weet ik nu wel dat de gemiddelde baktijd 17 min. is bij 180 gr.

Alvast bedankt allemaal!
Naomi

2

Re: Mini-cupcakes!

ik bak mijn cupcakes altijd volgens het volgende recept.

125 boter
125 fijne suiker
125 gezeefde bakmeel
zakje vanille suiker
2 eieren
2 eetlepels melk
citroenrasp.
snufje zout

eerst suiker, boter, vanille suiker en citroenrasp mixen als het romig is de eieren erbij. daarna schep voor schep het meel met het zout en daarna 2 lepels melk mag ook ietsjes meer zijn ik doe het altijd opgevoel kijk hoe dik het beslag is. Ik haad hier ongv 14 gewone cupcakes uit dus ik denk dat je er zeker wel 25 kelintjes uithaalt

succes

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

3

Ik heb een vorm voor 12 mini's. Ik gebruik de mix uit de shop en doe hier mijn smaakje door heen. Van 1/5de van het gewone recept kan ik precies 12 mini's maken. Echt super makkelijk. Klaar zetten, 4 min mixen, 18 min in de oven afkoelen en met +/- 30 minuten heb je heerlijke hapjes.
Ook makkelijk te vervoeren in een eierdoos  ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYSWFYDW-D.jpg

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Och, wat een schatjes...
Ik heb het idee dat mijn cupcakespapiertjes nog kleiner zijn... maar dat kan ook bedrog zijn.
Inmiddels stroopwafelmuffinmix gekocht en gewone muffinmix. Door het laatste gooi ik wat kaneelsuikerparels.
Op beiden dan botercreme. De eerste wordt gewoon groen en de laatste met kaneelsmaak.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden!!
Liefs