1 Laatst bewerkt door Anne92 (18-02-2010 11:29)

Onderwerp: SPOEDJE!! Ipv Crisco?

Hai Dames!!

Kan je ipv Crisco of frituurvet(of poedersuiker) ook iets anders gebruiken?
Voor het invetten van mijn bakvormen gebruik ik meestal gewoon becel, kan je daar ook je werkblad mee insmeren? Of plantaardige margarine? Of Zonnebloem olie?  :o

Alvast bedankt!

anniescakes.hyves.nl

2

Re: SPOEDJE!! Ipv Crisco?

Volgens mij kan bakspray wel toch?

anniescakes.hyves.nl

3

Frituurvet werkt erg goed, gebruik ik altijd het werkblad.
Wel heb ik het eerst gesmolten in een bakje in de magnetron. Heb het idee dat het dan zachter blijft en makkelijker mee te werken dan een hard blok.

4

Jo schreef:

Frituurvet werkt erg goed

Ja, maar ik wil liever geen frituurvet gebruiken;)
(Kan je ipv Crisco of frituurvet ook iets anders gebruiken?)

anniescakes.hyves.nl

5

Je kan ook uitrollen op poedersuiker. Niet te dik poedersuiker strooien (met een zeff kan dat ook heel amkkelijk) en daar dan je lap op uitrollen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ottolien schreef:

Je kan ook uitrollen op poedersuiker. Niet te dik poedersuiker strooien (met een zeff kan dat ook heel amkkelijk) en daar dan je lap op uitrollen.

Ik wil ook liever geen poedersuiker, vorige keer zat alles onder... :o

anniescakes.hyves.nl

7

een zeiltje of bakpapier misschien :think:

8

Ik gebruik altijd bakspray en dat werkt erg goed! :Y

9

ing schreef:

Ik gebruik altijd bakspray en dat werkt erg goed! :Y

Ah mooi, dat is tenminste niet zo duur voor een arme student, haha!! :D
Bedankt!!

anniescakes.hyves.nl

10

als je voor 4,50 een burobladlegger bij de ikea koopt hoef je het nergens mee in te smeren , echt ideaal

11

Thjaa, die wil ik ook graag hebben, maar dan moet ik wel naar de ikea, en die hebben we neit in den haag.. ;)

anniescakes.hyves.nl

12

Anne92 schreef:

Thjaa, die wil ik ook graag hebben, maar dan moet ik wel naar de ikea, en die hebben we neit in den haag.. ;)

Anne die zit toch vlak bij je , in  Delft heb je een Ikea,of is dat te ver bij jou uit de buurt?

groetjes van Ann

13

voor fondant uit te rollen gebruik ik maiszetmeel

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

14

Hoi, hoi, heb je geen rol 'bloemen' folie in huis? Werkt echt super. Een stuk folie (echt overal te koop, gisteren toevallig bij xenos meegenomen 1,29 euro per rol) op een iets wat vochtige ondergrond (aanrechtblad) 'plakken'. Als je klaar bent met rollen afdoen met vaatdoekje en laten drogen, op rollen en volgende keer weer gebruiken (lekker zuinig dus goedkoop)

15

Laatst heb ik bij de intratuin doorzichtig zeil van een rol gekocht. Zag dit vandaag ook bij de blokker op rol. Kost 3 euro p/mtr. Is echt super.
Lang leve zeil.

Groetjes Gea

16

hier ook bakspray op een plastic tafelkleed.

17

nanan schreef:
Anne92 schreef:

Anne die zit toch vlak bij je , in  Delft heb je een Ikea,of is dat te ver bij jou uit de buurt?

Ja die zit in delft, maar... Hoe kom ik daar..? ;)

anniescakes.hyves.nl

18 Laatst bewerkt door Anne92 (18-02-2010 23:54)

robirg schreef:

Hoi, hoi, heb je geen rol 'bloemen' folie in huis?

Ja mijn moeder had nog een stuk kitch kitchen zeil, dat heb ik vorige keer gebruikt, maar dat gleed constant weg.. Werd er niet goed van.. En mijn fondant bleef er gewoon aan plakken, dus elke keer weer poedersuiker gepakt.. En toen zat heel de keuken onder... :o

hier ook bakspray op een plastic tafelkleed

Ik wilde dus ook bakspray kopen, maar die was uitverkocht!! :mad: Dat gebeurt altijd bij mij he...  :s
Maar ik heb nu gewoon een groot plastic dienblad ingevet met becel, ging prima!! :Y
Ik ga als ik weer een keer bij ikea kom[ik kom daar echt 1x per jaar ofzo] zo'n ding kopen waar iedereen hier zo dol op is  :) Die heet toch iets van Pjörs of Pröjs ofzoiets?  :P
En voor die tijd ook even op zoek naar een heel groot kunststof dienblad, voor de grotere stukken fondant!
Bedankt voor de tips!! :thumb:

anniescakes.hyves.nl

19 Laatst bewerkt door Dot (19-02-2010 08:03)

ik gebruik frituurvet, maar je moet wel een blok kopen en niet het vloeibare. Werkt net als crisco alleen is dat qua structuur zoals gel.

Groetjes, Dorothea.

20

Weet je wat je ook kan kopen (eenmalig) een vinyl tafelkleed!Wert perfect!nooit meer plakken of vlekken...
ik heb een vinyl douchegordijn (super goedkoop 5 euro bij de hema want vond die tafelkleden veelte duur haha)

Groetjes!

21

Anne92 schreef:
nanan schreef:
Anne92 schreef:

Auto? Bus? Lopend? Op de fiets! Is nog gezond ook hahaha lekker koud met dit weer :)

22 Laatst bewerkt door Anne92 (22-02-2010 13:15)

TuxZus schreef:
Anne92 schreef:
nanan schreef:

Auto? Bus? Lopend? Op de fiets! Is nog gezond ook hahaha lekker koud met dit weer  :)

Auto? Ik ben pas 17... Bus? Ik heb geen geld voor de bus/tram[arme student he]... Lopend? Dat is wel heel erg ver... Op de fiets! Dat is ook nog steeds erg ver...

anniescakes.hyves.nl