1

Onderwerp: hulp kneedbare chocolade

ik ben de eerste serieuze taart aan het voorbereiden, en omdat ik hem wou bekleden met kneedbare chocolade heb ik dat alvast gemaakt. Ik kreeg het echter niet voor elkaar om er een bal van te maken, hij bleef een plakkerig deeg. Is dit nog op te lossen???? of moet ik overnieuw beginnen? ik heb de glucosestroop zelf gemaakt en denk dat het misschien niet genoeg ingedikt is.
Laat het me alsjeblieft weten

Re: hulp kneedbare chocolade

Jammer genoeg weet ik het ook niet. Ik volg dit echter wel ff mee want kneedbare choc staat nog op mijn verlanglijstje om te maken.

3

ik maak 'm altijd met maisstroop, dus ik kan er ook geen antwoord op geven...

4

ik heb dat ook een keer gehad, en volgens mij moet het dan meer afkoelen. en gewoon door roeren.

ik heb er toen meer water bij gedaan maar dat hielp niet. meer glucose stroop zou kunnen maar ik uiteindelijk alles weg gemikt.
bleef chocomel.

ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
heb het nu 3 keer gemaakt en het werkt het best als je chocola goed gesmolten is maar niet  meer heet. je glucose stroop ook iets is afgekoeld en ik doe eerst chocola in metale ronde pan (blenda 20) en dan glucose stroop er bij en dan roeren en roeren en roeren. bij mij stolt het zonder water.

hoop dat je probleem is opgelost