1

Onderwerp: Vullingen zonder room

Ik had even een vraagje. Binnenkort is mijn schoonmoeder jarig en ik mag haar taart maken. Alleen kan ze niet tegen room. Dus ook geen slagroom.

Nu wil ik wel gewoon een lekkere vulling maken. Ze houdt erg van banaan en ik wilde de de bananenvulling maken van hiernaast. Denken jullie dat de slagroom kan vervangen door bijvoorbeeld gezoette kwark?

Hebben jullie nog andere lekkere ideeën voor vullingen zonder room?

Ik zag ook dat er soms alleen gevuld wordt met botercrème en een laagje jam. Is dat gewoon 1 op 1 botercrème? Botercrème wordt toch hard... Is dat wel lekker?

2

Re: Vullingen zonder room

citroenkwark met lemoncurd is erg lekker.
chocola/advocaat/banaan?

3

als je vult met botercreme is de botercreme mix geschikt, die smaakt wel ok (ik hou er zelf niet zo van) botercreme 1 op 1 moet je niet mee vullen, veel te boterig

succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

bananen saroma?

5

ik zou geen botercreme gebruiken, want boter is juist gemaakt van room.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ze kan wel boter hebben maar geen roomboter.

7 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (17-02-2010 19:40)

Olga, heb je een recept van de citroenkwark of kan je dat in de supermarkt kopen?

8

Hi,

Ik heb deze gevonden..misschien dat je iets hiermee kan.

Succes
1 layer cake
6 tbsp. sugar
6 tbsp. flour
6 tbsp. soft butter
Dash of salt
1 c. milk
1 c. mashed bananas
4 tsp. lemon juice

In a saucepan combine sugar, flour, soft butter, salt and milk. Cook over low heat until thick. Add mashed bananas and lemon juice and mix well. Cool and spread on layer cake, top and sides of 4 layers.

Be in love with what you have

9

Mona cirtoenkwarktaartpudding met een laagje lemoncurd en bosvruchten, heel erg lekker,heel erg makkeliijk en geen room

10

De botercrème waar de taart mee wordt gevuld, is vaak de botercrème-mix van de webshop.
Daar kan je dan eventueel een smaakje aan toevoegen, bijvoorbeeld een smaak van Saroma.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Dank jullie wel voor de ideeën. Hier kan ik wel wat mee.

12

Iris Zijlstra schreef:

Olga, heb je een recept van de citroenkwark of kan je dat in de supermarkt kopen?

Almhof citroenkwark vind ik het lekkerste! is volle kwark en niet zo waterig als sommige kwarken.