Onderwerp: 4 lagen stapelen, avond van te voren?

Vraag staat er al.
Ik moet zaterdag voor onze beste vrienden een dooptaart maken met 4 lagen, maar ik word zelf ook verwacht in de kerk en op het feest.
Het feest wordt bij mij 500 mtr verderop gegeven, dus 2 min in de auto, maar de kerk ligt ruim een uur rijden hier vandaan.
Ik kan 's morgens nog niet in de zaal om hem daar op te bouwen, en moet ook al vroeg weg om naar de kerk te gaan.
Zou ik hem morgen avond kunnen maken, vullen, bekleden en stapelen, en dan koud wegzetten, om hem 's morgens na de mis, thuis op te halen?
Ik stut het met houten eetstokjes. En de maten zijn, 30, 25,20 en 15 cm rond.
Kan dat 4 lagen vervoeren? Ik rijd zelf niet, dus kan hem vasthouden.
Of hebben jullie een beter idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Dat is toch een taart waard?!

2

Re: 4 lagen stapelen, avond van te voren?

Kun je niet iets eerder dan de anderen weg uit de kerk zodat je als eerste in de zaal bent om hem toch daar ter plekke op te bouwen?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Nee da's het ergste ervan, ze zou het me verschrikkelijk verwijten als ik eerder weg zou gaan.
Is een beetje gecompliceerd om daarover uit te wijden, maar ik moet daar aanwezig zijn....
Maar zou de taart het niet overleven, als ik hem morgenavond stapel denk je?

4

Kan je hem niet alvast 2 op 2 stapelen? En anders lijkt me met hééél goed stutten, dat het ook moet lukken? Ik heb ooit 3 hoog daags vantevoren gestapeld, dat ging wel goed. Was wel vierkant trouwens, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5

Ik heb wel 2x een 3laags stapeltaart een dag van te voren gemaakt, en koud weg gezet. En opgebouwd vervoerd. Ging super, maargoed, een 4laags is natuurlijk geen 3 laags.

Groetjes San

6

Ik heb laatst op een dinsdag een 4 hoog taart gemaakt die ik op woensdagmiddag weggebracht heb. Gestut met houten dowels zoveel als op tartacadabra.com in het schema staat. De maten waren 35, 30, 25 en 20, dus echt een joekel van een taart, hij was erg zwaar. Ik had hem gevuld met bc met smaakjes, lemon curd en jam, in de woonkamer bewaard (verwarming dag en nacht op 17 graden, wel een beetje koud maar de taart paste echt niet in de koelkast). Ik had de taart op m'n draaiplateau in de kofferbak gezet, antisilpje onder het draaiplateau.
Tijdens het vervoer (20 minuten rijden) is de taart van het draaiplateau afgegleden, maar wel helemaal onbeschadigd gebleven! Schrok me naar toen ik de kofferbak opendeed, maar viel geukkig erg mee. Maar zo'n taart vervoeren gaat dus prima. Alleen als je 'm op een plateau vervoert, ook een antislipje tussen plateau en taart dus  :o Ik had hem trouwens op m'n draaiplateau vervoerd, omdat ik bang was dat de cakedrum zou doorzakken/breken met het naar/van de auto dragen. Om de verschillende lagen goed op elkaar vast te maken, heb ik taartkarton net iets kleiner dan de taart gebruikt, zodat de bekledingen van de taarten vastzitten aan elkaar. En op het taartkarton een klein beetje bc, zodat de taart niet gaat schuiven.
Veel succes!

Groetjes, Diana

7

Ik zou dat ook wel aandurven hoor!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8 Laatst bewerkt door Cakes by Honey Bee (19-02-2010 12:56)

Ik kan hem heel koud wegzetten, te vergelijken met de ijskast, dus ik gok het erop.
Goed stutten, en dan hoop ik dat het goed komt ;)
Zeker na het verhaal van Diana, en zij kon hem niet koud wegzetten, dus dat scheelt ook al veel.
Wordt vervolg......  :)

9

Ik heb op 24 juni 2009 een vierlaags bruidstaart gemaakt voor mijn zusje. Het was toen ongeveer een graadje of 33 buiten. Het is helemaal goed gekomen. Ik heb hem gestut met kitkat-chunky. De nacht over heb ik hem in mijn kelder bewaard en op 25 juni stond hij te stralen op de feestlocatie. Tijdens het vervoer heb ik hem op schoot gehouden. De rit duurt normaal ongeveer 5 minuten. Nu hebben we er langer over gedaan maar het is helemaal goed gekomen!!

Succes!

Volg je hart...want dat klopt!

Het was gelukt hoor, hij staat in de stapelparade.
Thanks voor het meedenken!