1

Onderwerp: Boeddha puzzelplaatje of religieuze taart

Ik wil 'n taart maken voor mijn vader's verjaardag. Heb in december m'n 1e (en tot nu toe laatste taart) gemaakt, 'n puzzelplaatje van BLOND. Die was goed gelukt, maar het moet dus nog niet TE lastig worden.

Mijn vader studeert theologie, dus ik wilde iets met religie doen. Dacht aan glas in lood ramen of leuker; 'n boeddha. Wil niet boetseren. Heb al 'n oud topic gevonden, maar hier zijn alle plaatjes niet meer beschikbaar. Heeft er iemand 'n leuk voorbeeld van 'n puzzelboeddha of ideeen???

2

Re: Boeddha puzzelplaatje of religieuze taart

als je bv googled op ''kleurplaat boedha''  ?

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

3

Moet zeggen dat het al veel scheelt hoe je 't schrijft. En 'kleurplaat Boeddha' levert al meer op dan bij google afbeeldingen op 'boeddha' zoeken.

Heb nu 'n hele simpele versie gevonden... wat zal ik er dan bij doen? Teken van geloof/hoop/liefde oid? Nog meer tips???

4

Als je bijvoorbeeld een boeddha doet, kun je misschien een ohm teken erbij doen? moet je ook even op google en dan ohm intikken.. Kun je ook zien waarvoor het staat :Y

succes:)

"The best way to make your dreams come true is to wake up."
http://www.everyoneweb.com/sweetcakesandcups/

5

miss dat je eigenlijk niet zo heel veel bij hoeft te doen

wat wel miss heel mooi is een mooie grote lotus waar dan de boedha bovenop zit zeg maar

mij lijkt meerdere dingen niet zo mooi (mijn mening) om verschillende dingen op de taart te doen , dan word het zon allegaartje

s6  :)

6

Goed idee!
Ik wil het inderdaad geen allegaartje laten worden, moet 'n beetje 'n chique/strakke taart zijn... Maar het wordt pas m'n 2e taart, dus kan nog veel leren/ideeen opdoen!
Sam, zou jij niets op de rand doen dan??? Hij moet ook weer niet TE saai worden...
En wat voor basiskleur? Oranje? Ivm de jurken van die monniken???

7

ik denk overigens wel dat ik 'm een beetje abstract ga houden, om het mezelf niet gelijk te moeilijk te maken...
Wil dus bijv deze boeddha begruiken:

http://www.schoolplaten.com/nl-kleurpla … 10451.html

en dan denk ik met deze lotus:
http://www.schoolplaten.com/nl-kleurpla … 11276.html

8

ja dat zijn idd mooie plaatjes !

en dan miss aan de onderkant nog mooie bloemetjes ofzo ?

en een warme oranje kleur lijkt me idd heel mooi , en de boedha in een bruin/brons tint

nou ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)

en ik ben ook pas een beginner hoor , heb er ook pas 5 gemaakt :)

wat ik wel mooi vind is al je wel iets van lijnen in maakt zodat de boedha niet helemaal plat is zeg maar

maargoed , ik heb zelf nog geen puzzelplaatje gemaakt , dus ik weet niet of dat dat het weer xtra moeilijk maakt

wel showen he je taart als ie af is

groetjes sam :)

9

Hij is mooi geworden! Maar ik weet niet hoe ik hier 'n foto kan plaatsen???