1

Onderwerp: biscuit bakken

Ik heb nu een biscuitdeeg in de oven staan die moet nog 30 minuten maar de bovenkant krijgt al een mooi bruine kleur net of die al klaar is kan ik ier een stukje folie opleggen?
Hij kan niet lager in de combimagnetron(oven)
Een beginnend bakster

2

Re: biscuit bakken

Hij moet nu nog 30 minuten? Hoe lang zet je hem er dan in totaal in? En hoe warm? Mijn biscuits zijn over het algemeen in 35-40 minuten klaar. Je kunt er een mes/stokje in prikken (in het midden) om te kijken of hij al klaar is. Als hij niet lager kan, is het misschien een idee om de temp lager te zetten en hem langer te bakken. Folie weet ik niet, heb ik geen ervaring mee.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

ik denk ook dat je met een te hoge temperatuur ben begonnen, folie op een biscuit zou ik niet doen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Ik heb de oven op 175 graden staan en uit een schema had ik overgenomen 55 min. bakken

5

mijn kapsels bak ik in 30, hooguit 35 minuten gaar op 170 graden

55 min bakken is idd wel erg lang.
mijne gaan niet langer dan 25-35 min in de combi oven
en dan doe ik de temp ook opbouwen (dus geen constante temp.)

begin met 140 10 min
160 10 min
180 7-10 min

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

het ligt er maar aan welk recept je gebruikt (basisrecept of mix) en welke maat blik.
Ik gebruik basisrecept en mijn 26cm moet er toch echt een uur in, dus zo gek is de vraag niet.

Groetjes, Dorothea.

8

Hier gaat het kapsel 40 minuten op 170 graden in heteluchtovern

9

ik heb een combimagnetron/oven

ik begin met een voorverwarmde oven van 145 graden.
Als ik het beslag in de oven zet, zet ik de oven op 180 graden en dan 45 minuten.
(ik kan niet precieze graden aangeven bij mijn oven, alleen stapjes)

Nog nooit mislukt.

Pluk de dag !!!