1

Onderwerp: Ik ook cc's uitgeprobeerd nav topic vloeibare fondant

Dit topic bedoel ik
Ik vond het zo'n gaaf gezicht! zo strak, zoooo ontzettend cool! Ik moest dat ook uitproberen. Maja bij gebrek aan vloeibare fondant en ontzettende zin om het te proberen, royal icing gebruikt.
Vloeibaar gemaakt, kleurtje gegeven en op de cc gegoten. Met een cocktailprikker gezorgd dat het in alle hoekjes zat. Heb alleen wel last gehad van luchtbelletjes.... :( komt door een beetje te haastig roeren... ;)

Maar goed, toen waren ze bedekt door de icing en ik dacht, mwah best aardig gelukt, en toen dus nog decoreren. En daar had ik totaal niet over nagedacht... hihi, dus heb maar wat gedaan ;)

maar hier zijn ze:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTWXUL8L.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3E6KASTT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NS6YPCWI.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: Ik ook cc's uitgeprobeerd nav topic vloeibare fondant

Oeh ja dat ziet idd heul strak uit zo!!
Gaaf hoor

3

ze zijn idd geweldig mooi strak zo!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Ze zijn erg goed gelukt, ze zien er idd erg leuk uit zo op deze manier

Groetjes Serife..

5

WOW idd keigaaf, geweldig. Ga ik voortaan ook doen, het is zo prachtig.

6

Wauw ik vind ze erg mooi en super netjes :)

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

7

Mooi!!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

8

Echt heel mooi strak :thumb: . Deze ga ik onthouden.

9

mooi zeg! echt iets om te onthouden

10

erg mooi hoor en zo goed gelukt

11

Echt mooi geworden! Super! Ik vind je hartjescakejes heel gaaf!

Groetjes, Jozien.

PS: ben wel heel benieuwd naar de smaak, is het nog eetbaar of 1 hap suiker? :D :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Jaa.....dat wilde ik inderdaad ook gaan proberen. Ik vind ze bij jou prachtig geworden!! Misschien wil je verklappen hoe veel (weinig) mix je in de cups hebt gedaan om ze zo laag te houden? Dan hoef ik niet zelf te gaan experimenteren O-)
Nog een tip m.b.t. het roeren: in 8-en roeren i.p.v. rondjes draaien. Hetzelfde geldt b.v. bij het op kleur brengen van pipinggel of witte chocoladeganache (sprak zij uit ervaring  :grr:  )

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

13

heel strak! en ik wou ook vragen hoe de smaak is...is het heel zoet of juist minder zoet dan alleen marsepein of fondant?

Be in love with what you have

14

makatralsy schreef:

Jaa.....dat wilde ik inderdaad ook gaan proberen. Ik vind ze bij jou prachtig geworden!! Misschien wil je verklappen hoe veel (weinig) mix je in de cups hebt gedaan om ze zo laag te houden? Dan hoef ik niet zelf te gaan experimenteren O-)
Nog een tip m.b.t. het roeren: in 8-en roeren i.p.v. rondjes draaien. Hetzelfde geldt b.v. bij het op kleur brengen van pipinggel of witte chocoladeganache (sprak zij uit ervaring  :grr:  )

ik heb nog wat tips in dat topic wat ik in mijn bovenste berichtje gelinkt heb gezet.
Ik had ook idd al ergens gelezen dat S-jes draaien helpt, tsja S-jes/ 8-jes... ;) maar idd goed om te onthouden.

En over de smaak, ik heb er toen ik net klaar was en vandaag eentje uitgeprobeerd. Die eerste was echt te smerig voor woorden, maar die was rood, dus beetje te veel aan kleurstof denk ik ook, gadver. En ik had net een witte geprobeerd, die was echt nog heerlijk. Ik had ze zondag gemaakt, maar ik denk dat het cakeje gefixeerd is van lucht doordat de icing alles heeft afgedekt. Vind het echt anders smaken dan een lapje marsepein of fondant, ik vond dit eerlijk gezet lekkerder. ;)
Nadeel is wel dat de royal icing echt vastgekleefd zit aan het paiertje, dus ik kreeg het papiertje er niet fatsoenlijk vanaf, echt gebroken en gescheurd. Dus dat vond ik wel een domper.
Hopelijk is dat bij fondant glazuur dus niet.... Jozien weet jij dat misschien? Jij had in dat topic gezet dat je t al eens had uitgeprobeerd.  :P

groetjes Tirza     

15

tipsytaartje schreef:

ik heb nog wat tips in dat topic wat ik in mijn bovenste berichtje gelinkt heb gezet.
Nadeel is wel dat de royal icing echt vastgekleefd zit aan het paiertje, dus ik kreeg het papiertje er niet fatsoenlijk vanaf, echt gebroken en gescheurd. Dus dat vond ik wel een domper.
Hopelijk is dat bij fondant glazuur dus niet.... Jozien weet jij dat misschien? Jij had in dat topic gezet dat je t al eens had uitgeprobeerd.  :P

Super, bedankt :thumb:
Ik heb vorige week nog fondant glazuur uitgeprobeerd op ¨gewone¨ cc´s (rond van boven, bedoel ik dan) en het was wel wat kleverig, maar de papiertjes waren goed los te krijgen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

16

makatralsy schreef:

Ik heb vorige week nog fondant glazuur uitgeprobeerd op ¨gewone¨ cc´s (rond van boven, bedoel ik dan) en het was wel wat kleverig, maar de papiertjes waren goed los te krijgen.

O thnx!!!  :D

groetjes Tirza     

17

Je cc zien er geweldig uit!! Gaaf joh.
Ik heb wat 'domme' beginners vraagjes over cc. Ik wil mijn eerste cc gaan maken maar heb geen idee hoe ik moet beginnen. Ten eerste wat voor beslag gebruik je? Geen muffinmix neem ik aan. Als ik muffins bak zijn ze altijd bol aan de bovenkant. Snij ik dit eraf? Je kunt je cc toch ook wel met marsepein bekleden? Kun je me op weghelpen? Alvast bedankt. :o

18

Met royal icing gedaan? Echt superresultaat zeg. Mooiiiii!!!

19

ik gebruik cupcake mix hier uit de webshop. Je kunt ook gewoon cakemix of als jij dat lekker vind muffinsmix gebruiken, dat doen er hier meer, maar ik zweer bij de cupcakemix van de webshop.

Zoals je in eerdere berichtjes in dit topic kunt lezen doe ik in dit geval minder beslag in de papiertjes, maar normaal vul ik hem voor de helft nu dus iets minder. Dan direct als ze uit de oven komen, plank erop om de eventuele bolling te pletten, paar secondes maar.
Marsepein/fondant etc je kunt cc's er inderdaad mee bekleden.

Verder kan ik je echt de zoekfunctie aanraden, vergeet daarbij niet een rubriek te selecteren, zodat je zoekresultaat gespecificeerder is. :)

groetjes Tirza     

20

Echt strak!! Mooi

Ook weer eens een idee om te maken.

(Filosofietje: Hoeveel uur zitten er in een dag, hoeveel dagen in een week, hoeveel tijd houd ik dan over om alles te maken wat ik wil en hoeveel callorieen krijg ik dan meer binnen dan normaal, waar ik sowieso al van groei....?)

Ik heb laatst marshmellow cc´s gemaakt en voor het eerst werden vanzelf recht van boven, Hoefde geen plank of niets op. toch een leuk toeval :lol: en lekker... :9 Echt een aanrader.

Ik weet niet of het met glazuur niet te zoet wordt :think:
Ik heb het met een mascarpone vanilla topping gedaan, met suiker naar smaak  :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

21

strak, maar mierzoet lijkt me!

22

Ja, 't resultaat is echt superstrak, heel mooi, echt af. Maar volgens mij toch 2 nadelen: papiertjesprobleem en mierzoette smaak...  :/
Moet een oplossing voor te vinden zijn want iets wat zo'n mooi resultaat geeft mag niet blijven "liggen" vanwege dit nadeel.

"Begin de dag met een dansje..."

23

Geweldig!!
Ik was na het genoemde topic ook al eens van plan het te proberen, maar nu helemaal!! Wat heb je er kunstwerkjes van gemaakt!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S