1

Onderwerp: Vullen van een taart

Hallo,

Ik wil dit weekend voor het eerst een taart maken. Heb al een paar keer geoefend met cupcakes en die zagen (en smaakten) er heerlijk uit!

Nu heb ik een vraag over het vullen van de taart. Ik wil het twee x doorsnijden en de eerste laag vullen met botercreme en de tweede keer met iets anders. Is Jam hiervoor geschikt of moet je echt iets anders hebben. Weet iemand of het ook lekker is om hem met jam te vullen?

Groetjes Dorien

2

Re: Vullen van een taart

O, ik had trouwens nog een vraag. Kan je de taart bakken, vullen en decoreren op één dag, of moet je er meerdere dag voor uittrekken? Alvast bedankt!

3

Het best is om het kapsel te bakken de avond voor het vullen, bekleden en decoreren, een vers kapsel snijdt veel moeilijker. Een taart met botercreme en jam is erg lekker, je kan er ook vlaaivulling bij doen of lemon curd (dat is wat frisser)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Hoi Dien,

ik bak, vul en decoreer meestal op een dag.
Verder kan je best een laag botercreme doen, en de andere laag jam.  Maargoed, smaken verschillen uiteraard, het is in ieder geval geen vreemde combinatie. Persoonlijk wil ik mijn vullingen vaak iets ''spannender'' zeg maar hahahaha.

Succes met je eerste taart.
Groetjes Sharon.

5

Ik gebruik ook wel jam maar meestal vlaaivulling. Die vind ik minder zoet smaken.

Normaal gesproken doe ik het bakken, vullen, bekleden en decoreren op 1 dag. Ik ben nog niet super snel, maar ben er dan een hele dag mee bezig.

Nu heb ik afgelopen weekend zaterdag gebakken, gevuld en bekleed en zondag gedecoreerd en dat beviel me erg goed. Nu kon ik lekker op mn gemak decoreren, meestal neem ik daar minder tijd voor omdat ik er klaar mee ben na zo een hele dag.

7

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik vandaag de taart maar bak, vul en bekleed en morgen decoreer! En vlaaivulling klinkt idd heerlijk, ga dat maar proberen! Ben benieuwd hoe de taart wordt.

Groetjes  :)