1

Onderwerp: verschil gewone mixer en kickenaid/kenwood

Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag  :o maar wat zijn de verschillen met een gewone 'blokker' mixer en een kenwood/kichenaid?? Ik heb nu een goedkope mixer (geen handmixer maar in zo'n standaard) en wil een kenwood kopen. Maar de moter van de kenwood is zeker sterker zodat er meer beslag gemixt kan worden?? en zijn er verder nog grote verschillen??

Ik hoop een antwoord. Bedankt alvast!

Re: verschil gewone mixer en kickenaid/kenwood

vragen over electrisch toebehoren te gebruiken bij bakken&vullen....

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Het grootste verschil vind ik vooral dat je mixer het werk doet en dat jij dan in de tussen tijd allemaal andere dingetjes kan doen. Bijvoorbeeld je bakvorm bekleden met bakpapier of al ingredienten voor je vulling klaar zetten of snel even een wasje ophangen  :rolleyes:

En ik heb ook wel het idee dat mijn beslag veel luchtiger wordt dan met mijn gewone handmixertje.

Ik ben er in ieder heel erg blij mee  :Y

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

4

Ik heb ook gemerkt met onze Kennie dat hij veel krachtiger is: ik moet vaak minder lang mixen voor hetzelfde (of een beter!!!) resultaat.
Ik zou niet zonder kunnen! (enkel jammer dat ik nog 2 jaar thuis woon: deze is van mijn lieve mama en de kennie krijg ik vast niet mee als ik uit huis ga; hahaha!)

Ik gebruik de kennie voor elke biscuit, elke vulling, botercreme, fondant, glazuur,... Je kan er echt alles mee. Ik ben er gek op en zou niet meer zonder kunnen!

5

ik heb een braun handmixer zonder standaard en die maakt mooie luchtige biscuit, maar ja je staat er wel 15 min mee. en bij meerdere keren krijg ik wel pijn in mijn polsen. ding zelf kan meerdere keren aan dus dat is wel super.
heb sinds gister ook een kenwood, maar moet 'm nog proberen. wat me inderdaad fijn lijkt is dat je ondertussen wat anders kan doen. staat wel enorm op je aanrecht (pos/neg?).
ik denk dat je vooral moet kijken hoeveel en hoe je taarten maakt. voor zeg zo'n taartje in de paar weken is een andere mixer niet nodig. maak je er meer en kun je elke minuut gebruiken.... MAKRO!

succes. en makro heeft deze aanbieding vaker dus je kunt ook nog even wachten.

6

Veerle: Maak jij fondant met de Kennie? Dat zou handig zijn, zelf gemaakte fondant vind ik nl. de lekkerste.

Groetjes, Anita

7

Anita ik heb vandaag voor het eerst zelf MMF proberen te maken. Op zich is hij niet wat ik ervan verwachtte; maar met de Kennie ging het prima. Kan me niet voorstellen dat dat met gewone zelfgemaakte rolfondant anders zou zijn  :D

8

Volgens mij heb je wel geluk.Want op een gegeven moment wordt het fondant vrij stevig en dat kan je motor kosten van je kennie.
Of heb je het verder met de hand gedaan?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

9

Natuurlijk doe ik het dan verder met de hand!!
Op een bepaald moment zit er bijna meer in mijn klopper dan in de mengkom en dat is dan gelijk het moment waarop ik stop, alles eruit probeer te halen met een spatel en de rest met de hand doe.
Uiteraard: anders kan je inderdaad de motor van je Kennie kosten. Of je ballonklopper. Of allebei.
En omdat de Kennie van me mam is denk ik dat ze dat niet zo leuk zou vinden als dat gebeurt; haha!

10

Ik vind zelf een groot voordeel van een mijn Kitchenaid dat ie heeeel veel stiller is dan een Kenwood ( en waarschijnlijk ook van jouw mixer). Verder is de meerprijs ook echt gebaseerd op duurzaamheid: ik ken heel veel verhalen van mensen die hun KA al meer dan 25 jaar gebruiken of 'm zelfs van een moeder of oma hebben overgenomen :Y
Maarrrrr, dat geldt natuurlijk meer als je van plan bent echt met grote regelmaat en voor langere tijd taarten te blijven maken, niet als je eens af en toe een taartje maakt :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Ik heb de Kenwood van de makro aanbieding en ik moet zeggen dat het beslag wat ik nu gemaakt heb zoveel omhoog komt en zoveel luchtiger is dan ik ooit met mijn handmixertje heb kunnen maken. Daarbij inderdaad de luxe dat je niet meer al die tijd met de mixer in je hand staat.

12

Ok duidelijk, hartelijk bedankt voor alle reacties en ik ga hem zeker kopen (bij de makro :P )

13

Olga'74 schreef:

ik heb een braun handmixer zonder standaard en die maakt mooie luchtige biscuit, maar ja je staat er wel 15 min mee. en bij meerdere keren krijg ik wel pijn in mijn polsen. ding zelf kan meerdere keren aan dus dat is wel super.
heb sinds gister ook een kenwood, maar moet 'm nog proberen. wat me inderdaad fijn lijkt is dat je ondertussen wat anders kan doen. staat wel enorm op je aanrecht (pos/neg?).
ik denk dat je vooral moet kijken hoeveel en hoe je taarten maakt. voor zeg zo'n taartje in de paar weken is een andere mixer niet nodig. maak je er meer en kun je elke minuut gebruiken.... MAKRO!

succes. en makro heeft deze aanbieding vaker dus je kunt ook nog even wachten.

Ik bak ook niet zoveel taart maar ik kook wel veel. Een Kennie is niet alleen voor taart. Dus je moet afwegen of je hem in het algemeen veel gaat gebruiken.