1

Onderwerp: Verjaardagstaart

Voor mijn nichtje die 17 werd een verjaardagstaart gemaakt. Wel jammer dat de onderste laag iets kleiner was dan het hart  :o  Moet ik toch echt een keer grotere bakvormen aanschaffen  :Y
Het hart is van chocobisuit gevuld met chocolademousse en slagroom. De onderste laag is 'gewone' biscuit gevuld met stroopwafelpudding en chocolademousse.
Tips zijn altijd welkom.

http://94.100.118.136/870550001-870600000/870551101-870551200/870551196_5_Wey1.jpeg

Groetjes,

Joyce

2

Re: Verjaardagstaart

Wat een mooie verjaardagstaart zeg! Heel stijlvol :).

Wat ik me wel afvraag is hoe je de kleinste laceflower er zo netjes uit hebt gekregen? Bij mij lukken de 2 grootste goed, maar bij de 2 kleinere maten breken ze of staan die letters er in..:(.
Misschien heb jij een tip?

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Ik heb met de kleine laceflowers precies hetzelfde gedaan als met de grote. Eerst fondant met tylose gemengd. Dan heel dun uitgerold en even laten drogen. Daarna de lap omgedraaid en weer even laten drogen. Vervolgens de lace flower in het fondant gedrukt, het overtollige fondant verwijderd en dan heel voorzichtig de punten van de uitsteker naar achteren buigen zodat de punten van de lace flower los raken van de uitsteker. Zo kreeg ik ze los. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? Misschien dat je ook iets hebt aan de how to van Kwebbeltje, die is erg duidelijk.

4

heel mooi taartje  :Y

5

heeel erg mooi :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

vind het wel leuk die kleinere ondertaart
destemooeier komt je hart uit