1

Onderwerp: Zelf fotogalerij toegevoegd, eindelijk

Yesss, yes,yes: het is gelukt!
Ik heb eindelijk de tijd en het geduld gehad om een fotogalerij toe te voegen aan m'n site. De eerste selectie foto's staat erop!! Nu de rest van m'n USB stick eens gaan uitzoeken. Taarten maken blijft superleuk, er komt alleen zoveel anders bij (website, adminstratie etc).

2

Re: Zelf fotogalerij toegevoegd, eindelijk

Wow mooie taarten zeg, vooral die met die mozaiek tabletjes, weet niet eens hoe je die noemt. Zijn die van icing gemaakt? Supermooi en origineel!

En dat babywiegje, ook helemaal gaaf. Icing is zeker jouw ding! Veel originele taarten, leuk om te zien!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Hoi Annemiek,

leuk om iets van je te horen. ALs je de mozaïk-tabletjes op de groene stapeltaart bedoelt, dan is dit geen icing. Het patroon is gemaakt met uitstekers en fondant. Lijkt moeilijker dan het is. Groetjes, Jolanda

4 Laatst bewerkt door Annemiek (16-02-2010 00:04)

Nee, ik bedoelde eigenlijk die witte taart met de driehoekige tabletjes erop  (blauw en groen, als een soort waaier). Die heb je ook in het blauw met oranje en roze gemaakt. Dat is toch wel icing? Ben benieuw hoe je dat gedaan hebt!

Die witte taart met losse tabletjes zijn inderdaad driehoeken van icing. Als je een figuur tekent en hierover plastic (insteekhoesje) legt, volg je eerst de contouren van de tekening met icing (spuit-dikte). Na het uitharden vul je de ruimtes in het figuur op met verschillende kleurtjes running icing en die laat je ook weer goed uitharden.
Daarna kun je het figuur zelfs rechtop plaatsen als je zou willen; het blijft wel kwetsbaar, vooral tijdens vervoer goed opletten, maar je kunt er best veel mee.  Voor de icing gebruik ik hetzelfde recept als voor de spuitrozen van Wilton, maar dan verdund met citroen/water. Succes!

6

Misschien ligt het aan mij en ben ik te laat naar bed gegegaan....maar ik zie helemaal geen foto! :nooo

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Op m'n site staat op de bladzijde "contact" een foto met groen/blauw icing figuren en ze staan alle twee (ook in close-up) op de link fotogalerij. Daar staan ze in het album verrassingstaarten. Het gaat dus om de langgerekte driehoekfiguren, die  ik heb ondersteund met verzilverde suikeramandelen.

8

mooie site.
mooi foto album en hele mooie taarten inderdaad :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Emmy bedankt voor je complimenten. Vraagje aan Annemiek: ik heb even rustig op je site je taarten zitten bewonderen met de beschrijving van lekkere vullingen. Ik vroeg me af hoe je aan kokosjam komt en waar je een workshop taartjes fotograferen hebt gevolgd. Ook dat blijft een vak apart

10

De kokosjam hebben ze een tijdje geleden eenmalig bij Xenos gehad. Helaas had ik toen 1 potje om te proberen en sindsdien nooit meer gezien. Zit er wel over te denken om eens iets te proberen van kokosmelk en geleisuiker, moet volgens mij ook lukken of  met een blik zachte kokosnoot.

De workshop taartjes fotograferen heb ik bij Junglefrog (Simone vd Berg) gedaan in Almere. De moeite waard hoor, veel geleerd, alleen blijf ik bij een zwarte achtergrond, iets van de meesten niet zo mooi vinden...