1

Onderwerp: biscuit brokkelt af buitenkant

Ik heb nu een aantal keer een taart gemaakt ging op zich prima alleen ik blijf problemen houden met mijn kapsels, wanneer kan ik het kapsel het beste uit het blik halen na het bakken?

Ik heb ondanks het goede invetten en bloemen iedere keer stukken uit mijn kapsel en tijdens het snijden met de taartzaag vallen en ook hele stukken uit..is dit normaal of zoe ik iets fout (ik maak wel een beginnetje met snijden met een kartelmes)

2

Re: biscuit brokkelt af buitenkant

je bakt met een dichte vorm zeker?? geen springvorm?
met een dichte vorm heb ik namelijk ook ondanks dat ik goed invet dat hij blijft plakken.
dus dan lees ik even mee

3

Ik gebruik gewoon de PME bakvormen, maar kan eigenlijk niet zeggen dat ik de problemen heb die jij noemt...
Wat ik doe is op de bodem van de vorm een stuk bakpapier (op maat geknipt) en dit doe ik ook aan de randen. Als de taart gaar is, zo'n 10 minuutjes (misschien zelfs wat minder) in de vorm af laten koelen en hem er daarna uithalen.
Wanneer ik het met boter en bloem doe, werk ik eigenlijk op dezelfde manier..Invetten met roomboter, bestuiven met bloem, kapsel bakken en na het bakken even in de vorm af laten koelen. Als hij dat wat gekrompen is, valt de taart er zo uit.. De taart laat ik dan uit de vorm helemaal afkoelen, pak hem in in huishoudfolie en een pedaalemmerzak waarna het kapsel in de vriezer gaat.
Ik heb op deze manier nog geen last gehad van uitvallende stukken kapsel..Hoop dat ik je hiermee heb geholpen. In ieder geval succes!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

4

volledig bak papier of probeer dit eens!http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?products_id=1839

5

Ook hier gebruik ik overal bakpapier en stort hem gelijk en leg hem op een taartkarton. En er gaat een doek overheen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Ik ga het eens met bakpapier proberen, ik heb ook geen idee waar het aan ligt..?
Bedankt voor de tips!

7

Nooit bakbapier hier; invetten met blueband vloeibare margarine en bloem. Direct na het bakken even een paar keer tikken aan de buitenkant, ik 'klop 'em los' zeg maar. Vervolgens direct storten, aan afkoelen in de vorm doe ik niet. Zelden dat er wat vast blijft plakken.

Met zagen denk ik dat-ie nog te vers is?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ook ik gebruik geen bakpapier, hierdoor bleef de taart juist plakken en aan de bovenkant nat. Ik gebruik de spray van oetker en PME bakvormen. Gelijk storten na het bakken op een rooster. Hij valt er altijd direct uit.

Suc'6

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam

9

ook geen bakpapier hier, beetje roomboter om vorm in te vetten, dan een beetje beschuit paneermeel erin strooien, en na het bakken klop ik 'm ook los net zoals Marianne. voor het snijden zet ik 'm (nadat ie helemaal is afgekoeld, even in de koelkast en dan snijd ik 'm doormidden.

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

10

Ik smeerde eerst m'n PME-vormen in met crisco. Gebruik geen bakpapier en ze bleven nooit plakken. Storten doe ik direct nadat ik hem uit de oven haal op een rooster.

Sinds een week gebruik ik Goldwax (bakspray).  En ik heb nu last van luchtrandjes, dus stap weer over op crisco.

Moraal: Crisco werkt bij mij super

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

11

Ik gebruik coldwax spray en een laagje bloem en ik stort mijn biscuits bijna meteen nadat ze uit de oven komen. Ik heb geen problemen met stukken eruit. Bij het snijden ook niet, wellicht omdat ik alle biscuits nog even invries. Als ze dan weer ontdooien kruimelen ze wat minder...Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

Marianne schreef:

Nooit bakbapier hier; invetten met blueband vloeibare margarine en bloem. Direct na het bakken even een paar keer tikken aan de buitenkant, ik 'klop 'em los' zeg maar. Vervolgens direct storten, aan afkoelen in de vorm doe ik niet. Zelden dat er wat vast blijft plakken.

Met zagen denk ik dat-ie nog te vers is?

Ik ga er maar eens een paar bakken en invriezen, ze zijn idd heel vers als ik ze snijd dat loskloppen ga ik eerst eens proberen..