1

Onderwerp: Zo'n net kapsel

Het valt me op dat jullie kapsel zo netjes is ik zelf bekleed mijn vorm met bakpapier alleen daar wordt mijn kapsel zo lelijk van hoe doen jullie dit zonder bakpapier (zodat het niet blijft plakken) en insmeren met iets wordt hij daar niet erg vet van?

mmmmm taart

Re: Zo'n net kapsel

de vorm van je vorm op een bakpapier zetten en overtrekken (onderkant)
deze op de boden van je vorm.. & zijkanten invetten

that's all   succes

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Wat bedoel je precies met mooi kapsel? De meeste taarten die je hier ziet zijn al bekleed.

Ik bekleed mijn bakvorm ook altijd met bakpapier. na het vullen smeer ik het kapsel af met botercrème 1:1 en strijk mooi glad zodat je een strakke ondergrond hebt als je gaat bekleden. Want hoe strakker de ondergrond hoe makkelijker het is om een strak eindresultaat te krijgen.

4

Ik smeer de vorm in met  bakboter, daarna een beetje bloem erdoor bestuiven. Nooit problemen!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

ik spuit mijn vorm altijd aleen in met baukje spry en niks geen vet kapsel en komt er mooi uit

6

lorelientje schreef:

ik spuit mijn vorm altijd aleen in met baukje spry en niks geen vet kapsel en komt er mooi uit

Ik ook. Werkt prima!

wonderen bestaan ...

7

Waar kan je dat kopen dan

mmmmm taart

8

Volgensmij wel in alle supermarkten, staat bij de bakspullen. Zo ziet het eruit: http://www.dutchfoodshop.nl/images/dr.% … kspray.jpg

Groetjes, Daphne

IK smeer mijn bakvormen altijd in met vloeibare bleuband. Ik heb nooit problemen dat hij niet uit de vorm komt.

10

Ik heb zo'n bus cold wax staan, super! Niet te dit spuiten en nog een klein beetje bloem erop, dat gaat bij mij het beste...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11 Laatst bewerkt door kwebbeltje (16-02-2010 17:49)

ik gooi de mix er zo in. hele blik insprayen met pancoating spray(sligro) bakrandje maken van bakpapier en kieper de mix er in en huppekee in de oven
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20746882/382860563.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

bakspray rules!! :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

13

allemaal springvormgebruikers dan????

ik heb het namelijk weleens gehad met een dichte vorm, dat hij er aan vast plakt, en er dus niet mooi of niet heel uitkomt

14 Laatst bewerkt door djehr (16-02-2010 19:52)

kwebbeltje schreef:

ik gooi de mix er zo in. hele blik insprayen met pancoating spray(sligro)

Waar vind je deze bakspray in de sligro? Kan daar nooit wat vinden  :nooo

15

@kaar ik gebruik zowel springvormen als bakpannen, geen problemen mee
enige wat bij mij wel eens fout gaat, zijn rvs bolschalen, maar geen idee hoe dat komt, misschien kleine beschadigingen oid, want is wel steeds dezelfde schaal die moeilijk doet

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!