1

Onderwerp: advies voor choco carameltaart

Ik ga jullie toch maar even om advies vragen. Ik ga voor iemand een striktaart maken (mijn eerste) ze wil dus hard roze met paars. Ook geeft ze aan graag een chocolade en caramel vulling te willen ze houd niet zo van slagroom.
Heeft iemand een tip voor de chocomousse en denken jullie dat dit lekker is in combi met de dulce de lech (geprobeerd lukt goed) samen met een bicuitmix (naturel)
Ik hoop dat iemand iets weet, ik vind het zelf allemaal zo zoet.

Dulce de lech blijft wel stevig kan ik die een beetje verwarmen en dan smeren? ben bang dat ik mijn biscuit aan gort trek.

ga ik nu weer even verder met strik ha ha ;)

2

Re: advies voor choco carameltaart

Misschien kun je de dulche de lech in een spuitzak/snoepzak doen en er dan op spuiten dan beschadig je de cake niet.
En als chocomouse heb ik ooit het recept van Nigella gemaakt die makkelijke gemaakt van marshmellows...en die is superlekker  :9

3

Ik heb hetzelfde ook wel eens in een naturel biscuit gedaan. En ja, het is erg zoet, maar ja taart is nou eenmaal zoet. Ik verwarm inderdaad de dulce eerst even in de magnetron voordat ik 'm op de taart doe, smeert daarna heel erg makkelijk! Ik maak ook altijd deze chocomousse :
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … shmellows/  erg makkelijk en lekker :Y

Succes

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

Combinatie gaat prima, ik doe altijd chocomousse van mona of een ander merk, gaat ook prima.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Ja, die chocolademousse gebruik ik ook, maar houd er wel rekening mee dat dit ook best stevig wordt in de koelkast, dus niet al te lang erin voordat je hem tussen je taart doet. Die kan je namelijk niet zo goed meer opwarmen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

top hartstikke bedankt, ik ga het recept trouwens een keer op mijn gemak uitproberen ga toch voor de chocomousse van mona, die gebruik ik ook voor mijn chocobiscuit maar dan in combi met slagroom.
goede tip van dulce de lech verwarmen en/of  in snoepzak, mooi dan ben ik eruit.
Bedankt voor jullie steun ;)  ben er super blij mee, het is fijn als iemand met je meedenkt.
groetjes van Sonja