1

Onderwerp: 'gewone'cakemix.

Bakken jullie ook wel s met een 'gewoon' pak cakemix v.d. supermarkt?
En zijn jullie daar tevreden over?

2

Re: 'gewone'cakemix.

Niet als je een taart nog gaat bekleden. Dan wordt het veel te zwaar, zware cake, vulling & dikke laag marsepein. Daar wordt Sonja niet blij van! (hoewel ze van een lichtere cake ook niet blij wordt denk ik :o )

3

ik gebruik de gewone cakemix van koopmans voor mn cupcakes...
(maar ben geen ervaren bakster :s )

4

Waarmee bakken jullie dan? Wat is het fijnst om mee te bakken én wat is lekker natuurlijk?!
Tot nu toe bakte ik met een pak cakemix maar net wat je zegt het valt best zwaar.. maar ik vind m wel lekker.

5

Heb voor maart wel een taart 25x25 die ze met cakebeslag willen.
Zou je dan aan 1 pak genoeg hebben vraag ik me af...
Maar ik ga het dus ook proberen, zal idd wel loeizwaar worden, maar ja, klant is koning...

6 Laatst bewerkt door tetje (14-02-2010 14:45)

haha 1x is genoeg...

7

Ik bak met de biscuitmix van de webshop en bevalt prima, maar wil toch wel eens cakemix gaan proberen voor de cc''s.
Weten jullie hoeveel cc's je hieruit kunt halen?

Groetjes Esther

8

Hi,
Ik heb van de week met cakemix cupcakes gemaakt, maar dat vond ik persoonlijk  :nooo niet voor herhaling vatbaar. Terwijl de cake heerlijk is als ik hem in een cakeblik bak.
Bijzonder hé..... :/

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

oh jee, ik heb ook cakemix gehaald bij de Vomar en daar was ik van plan om CC's mee te maken dus geen aanrader?!  :think:

10

Dat blijft toch persoonlijk denk ik. Ik heb het ook vaak genoeg met cakemix gebakken de cc's en ik vond ze heerlijk... :Y

11

ing schreef:

Dat blijft toch persoonlijk denk ik. Ik heb het ook vaak genoeg met cakemix gebakken de cc's en ik vond ze heerlijk... :Y

dat is denk ik ook wel zo....kortom; gewoon proberen! Hé wat vervelend ;-)

12

Echt heel erg: de mix van HomeMade is heerlijk voor cupcakes!!

(Maar die van de webshop vind ik nog nèt iets lekkerder, dus daar heb ik tegenwoordig megavoorraad van ;))

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13

Ik gebruik weleens een pakje van Koopmans, Boerencake. Best lekker! Maar dan alleen om zo te eten, niet om te vullen bekleden etc.

14

ik pak de cakemix vd c1000 voor de cc , en zijn gewoon lekker

uit 1 pak zon 20 cc

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

15

En waar bakken jullie nu de taarten mee? waar gaat jullie voorkeur naar uit?

16

sam :) schreef:

ik pak de cakemix vd c1000 voor de cc , en zijn gewoon lekker

Die had ik dus ook gebruikt (pas waren ze in de aanbieding). Er staat op dat je er idd ook cupcakes mee kan maken. Maar die vond ik dus echt niet lekker en de gewone cake die ik ook gemaakt had ermee was juist super  :9 lekker...Blijf het maar raar vinden :/

17

ik maak ook altijd van cakeMEEL (moet je zelf veel eieren, suiker en boter bij doen) en niet van cakeMIX. maar volgens mij maakt het niet heel veel uit.

ik vul de cc-tjes iets boven midden en bak ze niet te lang 20min (droge prikker). met wat vanillesuiker of een aroma smaakje kun je ze nog lekkerder maken of met cacao. op de website hier en op het www zag ik laatst hele mooie met een laagje royal icing en dan een plakje marsepein/fondant er op.
vullen kan ook, kwebbeltje heeft een how to gemaakt.

succes, gewoon proberen!

18

Taarten bak ik altijd van bloem-suiker en eieren
cupcakes van cakemeel met suiker, boter en eieren
of chocolade cakes van euhm weet ik niet
300gr suiker
140 gr boter
4 eieren
140 gram bloem
75 gram cacao
en beetje vanille essence
en die vin`k vet lekker haha

T zal idd smaken verschillen zijn...

19

ing schreef:

En waar bakken jullie nu de taarten mee? waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Met de biscuitmix van de shop. Daar zit geen boter in en wordt heel erg luchtig. De cc's maak ik van cakemeel.

20

ik maak de biscuit van de webshopmix of soezie

en raar dat je cc dan net niet lekker zijn , enja ik had ook ingeslagen toen  haha :D

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

21

Ik gebruik cakemix (van Homemade) voor cupcakes.

Geen idee wat ik fout doe met eigen-recepten zoals die van Nigella,maar daarmee krijg ik altijd superhobbelige cakejes die vervolgens echt niet meer netjes te decoreren zijn. En met cakemix wordt de bovenkant gewoon netjes glad. Raar maar waar.  :s

Voor taarten: biscuit.

22

En wat ik vergat: uiteraard ken ik de truc van het bakblik op de cakejes tijdens het afkoelen, maar dan heb ik dus bij "from scratch" gemaakte cakejes platte cakejes met alsnog een hobbel-de-bobbel bovenkant.

23

Ik maakte cc's ook altijd van cakemix uit de supermarkt. Maar vond deze ook nooit erg lekker, erg droog.
Heb laatst hier de funcakes mix van de webshop gekocht en deze zijn echt zo lekker! Dus binnenkort maar weer bijbestellen, is bijna op!

24

Freya schreef:

En wat ik vergat: uiteraard ken ik de truc van het bakblik op de cakejes tijdens het afkoelen, maar dan heb ik dus bij "from scratch" gemaakte cakejes platte cakejes met alsnog een hobbel-de-bobbel bovenkant.

heb het zelf nog niet geprobeert maar wel hier gelezen dat je de cupcakes in het blik moet laten zitten en dan een plankje ofzo erop ,als er alleen papiertjes om zitten is het denk ik te slap.

25

Cake mix van de Webshop heerlijk luchtig. :Y

groetjes van Ann