1

Onderwerp: Dingetjes in de marsepein.

Ik had een paar mnd geleden marsepein besteld van 1 kilo bij de webshop hier en ik merkte tijdens het uitrollen dat er zwarte of bruine dingetjes(soort van kleine schilfers of pitjes) inzaten. Als ik bv één lap uitrolde voor n taart van 24 cm dan zaten er wel ong 8 of 9 dingetjes in die ik er dan met een sateprikkertje uit moest wippen. Vooral  als ik wit maakte was het echt niet mooi maar met n kleurtje zag je het ook gewoon.
Nu dacht ik dat ik gewoon pech had gehad met dit blok van 1 kilo...
Nu heb ik vorige week weer n kilo besteld en binnen gekregen. Van de week ging ik een stuk uitrollen en wéér die dingetjes erin! Ik vind het erg jammer want dit werkt niet fijn als je bij het uitrollen eerst al die bruin/zwarte schilfers eruit moet wippen.
Wie herkent dit en wat kan je eraan doen. Wat is dit?
AlVAST BEDANKT VOOR JE REACTIE!

2

Re: Dingetjes in de marsepein.

Dat zijn waarschijnlijk stukjes amandelen waarvan marsepein gemaakt wordt. Welke versie heb je gebruikt 1 : 2 ? Die 1 staat voor het deel amandelen, die 2 voor het deel suiker, hoe meer suiker , hoe minder last je hebt van die pitjes.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

3

ik zou het even melden bij de hebshop, want dat hoort er niet in. Het zijn inderdaad stukjes amandelvelletjes. Een tijd geleden hadden ze dat ook en toen zijn ze geloof ik over gestapt op een ander merk en toen was het over. Misschien hebben ze nu een verkeerde partij, want ik heb het eigenlijk nooit en ik bestel ook altijd m'n marsepein hier.
En voor zover ik weet verkoopt de hebshop trouwens geen 1:2.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Oke bedankt, ik heb net even een mailtje naar de webshop gedaan dus nu maar even afwachten.  Want dit is immers zonde van m'n geld vind ik want goedkoop is het niet en van die pitjes erin is echt niet fijn en zeker niet mooi :nooo

5

Ik heb in de nieuwste zending marsepein ook veel last van "pitjes", Ik stuur toch ook maar eens een mailtje naar de webshop. Het is wel vervelend om eerst te moeten ontpitten voor je verder kunt.

6

Zie, nou ik ben toch blij dat ik niet de enigste ben die hier over klaagt want het is echt niet leuk kan ik je zeggen. Het werkt niet. Ik heb n mail gister gestuurd en kreeg snel iets terug.
Ik vind wel dat ze weinig moeite doen als ik heel eerlijk mag zeggen Ze zeggen dat het kleine stukjes schil zijn vd amandelen...
Het is gewoon eetbaar, maar kan niet altijd mooi eruit zien. Het is produktietechnisch niet mogelijk om de marsepein helemaal vrij van schil te laten zijn, alhoewel daar wel op gelet en gefiltert wordt. Naar hun idee is de marsepein binnen de grenzen van tolerantie, maar in een individueel stuk kan het verschillen...
Nou, ik heb dit dus al twee keer meegemaakt (vorige maand n kilo en nu weer n kilo) Ik vind het echt zonde van mijn geld en zit erover te denken om voortaan mijn bestelling ergens anders te doen. Het verpest zo m'n taarten. Ik moet gewoon bloemetjes of andere decoraties op die plekjes plakken, is toch niet echt de bedoeling...
Al hadden ze er maar n lichte vergoeding tegen gegeven ofzo. Bewijs heb ik, ik stuur t zo naar ze terug als ze me neit geloven.
Maarja.

7

Ik had laatst ook een zending marsepein waarin erg veel schilstukjes zat. Bij het uitrollen zoveel mogelijk eruit gewipt met een naald  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Ik gebruik de marsepein van Zeelandia en ik vind dat hier maar weinig stukjes inzitten.
Succes in ieder geval jullie marsepein.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

9

Ik gebruik ook Zeelandia marsepein ik heb eigenlijk bijna ook nooit stukjes erin en daarnaast is de smaak super!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

10

Misschien dan een hele domme vraag maar de zeelandia marsepein bestel je die ook gewoon hier in de webshop en smaakt of werkt het anders?

11

ing schreef:

Misschien dan een hele domme vraag maar de zeelandia marsepein bestel je die ook gewoon hier in de webshop en smaakt of werkt het anders?

ja kan bij de webshop, maar wel per 14kg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

ik vind hem lekkerder smaken en beter werken dan die fun cakes maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk. ben alweer bijna door mijn doos heen dus moet ook weer eens gaan bestellen.

13

Hoi Sabine, heel erg bedankt voor je aanbod maar ik gok het er gewoon nog 1 keer op óf ik bestel s de marsepein in een andere shop... Ik zag namelijk dat je bij zeelandia allemaal van die grootverpakkingen hebt en ik ken mezelf, dat doe ik toch niet zo snel... Maar toch heel erg bedankt voor je moeite!!!!!

14

Of je stapt over op fondant? :)

Eigen taart is goud waard!

15

Ik vind fondant echt niet lekker en mijn man en kinderen ook trouwens niet :nooo  Dus nee ik hou het liever bij marsepein dat blijf ik tot nu toe nog het lekkerst vinden.
Maar toch bedankt dat je mee denkt!