1

Onderwerp: Mijn olifant... (ganesh)

En jawel ook ik wilde wel graag eens kijken naar de kunsten van Debbie. Ik vond het helemaal geweldig en heb veel geleerd, ging  helemaal blij naar huis dus (zonder kussens... maar goed...  ;)

Hij is nog niet helemaal af maar dit is de mijne:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MMYXH8CM.jp

Ik wil er graag een kussen onder maken, maar van piepschuim. Is er iemand die ervaring heeft met zelf in vorm snijden van piepschuim? Ik heb wel een vierkante dummie liggen, maar als er iemand tips heeft dan hoor ik het graag!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Mijn olifant... (ganesh)

Ja.....wat was het leuk om te doen hè!
Ook jouw Ganesh is prachtig geworden Lieselotte.
Piepschuim in vorm snijden heb ik helaas nog geen ervaring mee.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

3

En ook die van jou is prachtig!

Ik heb van 't weekend dummies in vorm gesneden voor tasjes en dat gaat heel best hoor! Wel een zooi, maar goed... Afsmeren met icing of bc om 't weer mooi glad te krijgen.
Kan blijkbaar ook met een warm mes, maar ik denk dat ik de stank daarvan erger vind dat overal piepschuimbolletjes terugvinden :)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Cakes by Petra schreef:

Ik heb van 't weekend dummies in vorm gesneden voor tasjes en dat gaat heel best hoor! Wel een zooi, maar goed... Afsmeren met icing of bc om 't weer mooi glad te krijgen.
Kan blijkbaar ook met een warm mes, maar ik denk dat ik de stank daarvan erger vind dat overal piepschuimbolletjes terugvinden :)

O dat geeft de burger moed!  Waar heb je mee gesneden? Mes met kartels of juist niet??? Afsmeren met icing dan maar, aangezien botercreme waarschijnlijk niet zo lang goed blijft als dat ik wil!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Heb geen ervaring ermee hoor...  :/  maar ik zou voor van dat grijze bloemensteekschuim gaan is heel makkelijk te snijden, groen is voor verse bloemen en grijs voor droogbloemen. Mooie fant trouwens.
Gr. Jen.

Gr. Jen.
I taart you,

Hi Lieselotte,

Di e van jou is ook erg mooi geworden! Ik vind piepschuim snijden :grr:  maar weet je wat ook goed werkt: steekschuim voor (droog)bloemen, je hebt er wel rommelvan (doe het dus niet in je keuken...) daarna afsmeren met icing en gewoon bekleden! (o zie net dat mijn voorganster hetzelfde heeft opgeschreven.....)
Ik ken wel mensen die peipschuim erg mooi kunnen snijden met een heet/g;oeiend draaidje.
Ik doe het gewoon met cake als ik tijd heb.
1e verschil: die van jou heeft het bloemetje erg elegant vast...
2e verschil: die van jou heeft een navelpiercing...

groetjes,

Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

7

wauw wat is die mooi zeg

8

Heel erg mooi!

9

egt geweldig  pragtig  super mooi  egt pragtig mooi

10

Hij (of zij?) is prachtig geworden.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

11

Wat een verschil tussen de olifanten.. dat is toch ook geweldig om te zien. Ik vind het heel knap gedaan  :)