1

Onderwerp: Taart mee op een lange reis, wat zouden jullie doen?

Op een zaterdag in maart is onze kleindochter in Polen jarig. Wij vertrekken al donderdagavond.
Ik wil uiteraard graag een taart meenemen, maar zie het niet zitten om die donderdag nog te moeten maken, dus ik zou hem eerder willen maken (veilige vulling) en dan invriezen.
Zou het goed gaan als ik hem donderdagavond bevroren achter in de auto zet? Het is dan natuurlijk wel koel en ik kan de doos nog met koelelementen goed inpakken. Na ca. 8 uur rijden kan hij weer voor 24 uur in de koelkast, waarna hij op zaterdagochtend nog eens 4 uur mee moet reizen (kan natuurlijk ook weer met elementen)
Wat zouden jullie doen?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

2

Re: Taart mee op een lange reis, wat zouden jullie doen?

Addy, er zijn koeltassen te koop die precies passen in zo'n plastic boodschappenkrat. Is dat niet iets?

3

Petr@ schreef:

Addy, er zijn koeltassen te koop die precies passen in zo'n plastic boodschappenkrat. Is dat niet iets?

Hebben ze dat bij Blokker? Of moet ik daarvoor naar een speciaalzaak?

Verdwalen in zoetigheid

4

Ja Blokker, Marskramer dat soort zaken.

5

Ik heb die bij Blokker gehaald. Hoop alleen dat ze ze nu ook hebben, 't is niet echt het seizoen voor koeltassen ;)
Let er wel op dat koelblokken vocht afgeven en dat je taart daar dus een beetje plakkerig van wordt. Goed laten uitdampen voordat je 'm presenteert!

Volgens mij moet het best lukken hoor. Met al die koelblokken erbij is dat ding in die acht uur nog stijf bevroren! En dan is het dus gewoon ontdooien zoals je dat normaal ook zou doen...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

ik denk dat ze inderdaad nog half bevroren daar aankomt, als je ze goed met koellementen inpakt en isoleert. ik reed vroeger ook altijd enkele dagen door europa vooraleer ik op bestemming was, (3 dagen) tijdens de zomer en zaken die ik in had gevroren en goed ingepakt komen half bevroren aan. met taart nooit geprobeerd.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

Ik heb een paar jaar geleden de verjaardagstaart voor mijn dochter ingevroren meegenomen naar Toscane. In een koeltas met koelelementen met een theedoek eromheen. Tijdens de overnachting inderdaad in de koelkast. Ging helemaal prima! En ik had 'm zelfs gevuld met slagroom, maar hij was goed koud toen we hem aansneden. En dit alles was hartje zomer in Toscane!

Never give up on things that make you smile......

8

Moet lukken dus, ik ga het gewoon doen.

Bedacht mij vannacht (!?!?!) dat ik vroeger ook weleens kroketten voor mijn broer in Zwisterland heb meegenomen. Goed in kranten verpakt en in de koelbox. Waren toen inderdaad ook nog gewoon bevroren toen we aankwamen.

Meiden, bedankt voor jullie berichtjes.

Verdwalen in zoetigheid