1

Onderwerp: En dit doe ik nooooooooit meer (denk ik...)!

Vandaag bezig geweest met de taart voor mijn vader, die hij wilde trakteren op zijn werk. Hij was half januari 35 jaar in dienst en alsnog voor zijn verjaardag en wilde graag de vrachtwagen waar hij in rijdt terugzien in taart.
Toen ik 'jahoor, dat doe ik wel!', zei..had ik al een beetje spijt, omdat ik het gevoel had dat dit best wat voeten in de aarde zou hebben. En inderdaad, het was best een reken- en uitzoekwerk. Wilde natuurlijk dat de verhoudingen goed klopten...Plots een superdrukke werkweek, waardoor ik gewoon niet aan veel voorbereiden ben toegekomen (en ben al zo'n stresskip..).
De trailer is gemaakt van biscuit en die moest echt gestut worden, anders zou hij inzakken. Waar ik normaal binnen een kwartier/20 minuten klaar ben met vullen en bekleden, heb ik er nu meer dan een uur overgedaan..Al die vlakken. Gelukkig is het totaalplaatje redelijk naar mijn zin (al vind ik hem bij lange na niet strak genoeg).
Ben benieuwd hoe er morgen op zijn werk gereageerd wordt, we hebben hem vanavond nog samen weggebracht. Papa was er in ieder geval héél erg blij mee :).
Maar....of ik het nog ns doe?? Ik weet het niet hoor, dan moet iemand me wel heeeeeel lief aankijken denk ik ;).
Maar goed, genoeg geklets...hier komen de foto's. De trailer is van biscuit, de cabine van cake, beide gevuld met kersenvlaai en banketbakkersroom, afgesmeerd met caramelcrème. In totaal was de wagen 43 cm lang, 7,5 cm breed en 12 cm hoog.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZEBOWMCZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBO7OJYR.jpg

Met de miniatuur erbij.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3VHVPFND.jpg

Bedankt weer voor het kijken, hoor graag wat jullie ervan vinden en wees gerust eerlijk met tips/opmerkingen :).

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: En dit doe ik nooooooooit meer (denk ik...)!

Waaauw!! Knap gedaan zeg!!!  :thumb:

3

Heel mooi gedaan, moet je toch maar vaker doen  :Y

groetjes Carla

4

Veel werk, maar een prachtig resultaat  :thumb:
Zie ik het nu goed dat de taart los staat van de bodem? Ik bedoel dus echt op de wielen staat.
Ze zullen wel opkijken op je vaders werk en het zal mij niet verbazen als je daar opdrachten uit krijgt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

ik heb er maar een woord voor
SUPER

6

Gaaf zeg!  :Y

"Life begins where your comfortzone ends."

7

Wow, wat knap gedaan :thumb:!!

8

Wat super knap gemaakt!

9

Nou al dat werk heeft wel een prachtig resultaat opgeleverd! Super.

wonderen bestaan ...

10

Ik vindt hem supergelukt hoor :thumb:

Groetjes Rineke

11

Ik vindt hem supergelukt hoor :thumb:

Groetjes Rineke

:thumb: goed gemaakt zeg

Groetjes Martine www.tinustaart.com

nou het eindresultaat is wel heel mooi hoor je werk is echt beloond

14

petje af hoor!

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

15

Boska schreef:

Veel werk, maar een prachtig resultaat  :thumb:
Zie ik het nu goed dat de taart los staat van de bodem? Ik bedoel dus echt op de wielen staat.
Ze zullen wel opkijken op je vaders werk en het zal mij niet verbazen als je daar opdrachten uit krijgt.

De taart staat inderdaad los van de bodem. Heb met karton en blokjes piepschuim ondersteuning gemaakt, waar dan de trailer op staat. Zo lijkt het net of hij op de wielen staat, deze zitten er namelijk net onder.

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! Kreeg vanochtend een smsje van mijn vader dat hij al meerdere smsjes had gehad met de reactie dat de taart zo mooi en zo lekker was. Het was dus een groot succes :). Gelukkig maar, al mijn stress (zoals wel vaker ;)) weer voor niks geweest!

16

Wauw  :thumb:  Echt mooi gedaan hoor.

17

Heel goed gedaan!!! en wees dan nog maar blij, dat hij op een vrachtwagen rijdt en niet als mijn man op een kraan....

Groetjes, Dorothea.

18

whaha. Dot.. je zou een kraan moeten maken.

Maar ehm.. ik vind m supermooi! Leuk opgelost zo met dat laatste wiel helemaal achteraan, rijdt misschien niet zo makkelijk maar who cares? :+  Ik vinnum mooi! :)

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

19 Laatst bewerkt door Liene (20-02-2010 14:31)

Lot schreef:

whaha. Dot.. je zou een kraan moeten maken.

Maar ehm.. ik vind m supermooi! Leuk opgelost zo met dat laatste wiel helemaal achteraan, rijdt misschien niet zo makkelijk maar who cares? :+  Ik vinnum mooi! :)

Tegenwoordig zijn er vrachtwagens waarbij de wielen juist zo verdeeld zijn, het is dus niet zomaar een oplossing ;)
Ow..enne Dot..een kraan zou inderdaad wat ingewikkelder zijn!

20

ik doe je niet na! maar omwijs gaaf gedaan!

21

Zo wat prachtig!! Echt helemaal top! Dat kan toch niet anders dan met heel veel oohs en aahs ontvangen worden.
Ik doe het je niet na denk ik, durf het niet eens, haha

:thumb: Super gemaakt, ziet er toppie uit.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline