1

Onderwerp: cupcake mysterie, wie weet raad???

Hallo,

Telkens ik cc maak (vnl de mini versie) dan heb ik onderin het papiertje lucht zitten.  Dus tussen de cupcake zelf en het papiertje??  Weet iemand hoe ik dit kan vermijden?  Ik vul de cups met een spuitzak, en op dat moment is de bodem gevuld, maar als ze dan gebakken zijn, zit ik met een luchtzakje...  ik heb al verschillende papiertjes gebruikt, maar het is telkens opnieuw... :s

Wat doe ik fout???

Dit is vooral heel vervelend als ikze begin af te werken, door de fondant, zakt de cc naar beneden en komt het papiertje helemaal los....

alvast bedankt!!

groetjes, Florijn

2

Re: cupcake mysterie, wie weet raad???

Ik vul ook met een spuitzak maar heb het gelukkig nog nooit gehad.
Heb het probleem al wel vaker gelezen hier.
Geadviseerd werd om na het vullen even met het blik op de aanrecht te tikken zodat de lucht eruit getikt wordt.
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

dat is hier al vaker langs gekomen. oplossing weet ik zo ff niet. gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

misschien is het wat om na het bakken en voor het bekleden een klein gaatje in de onderkant te prikken. De lucht kan er dan uit.

Hoop dat je er een oplossing voor kunt vinden.

5

Ik lees even mee. Ik heb dat namelijk ook steeds bij de mini cc's. Vul ook met een spuitzak en tik ook af. Ben erg benieuwd naar een oplossing.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Ik heb nog de hele avond zitten zoeken op het forum en ik heb vanalles gevonden:

- toch hoge temperatuur aanhouden (dan zouden de papiertjes ook beter blijven kleven!!)
- slechts 1 vorm per keer in de oven
- hoe vullen lijkt niet echt van belang, want dat is bij iedereen anders, maar bij alle mogelijkheden komen de zwevende cctjes voor...

Dus het lijkt mij dat het gewoon uitproberen wordt, want een eenduidige oplossing lijkt er niet te zijn...

Toch bedankt allemaal voor het meezoeken.

groetjes, Florijn