1

Onderwerp: FI molds

Hallo,
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wil het toch even vragen....
Wie heeft er weleens gewerkt met de FI molds, perfect pearls?
Zijn die fijn? Welke maat gebruik je het meest?
Ik heb nu een bead cutter....maar kan er niet mee overweg.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: FI molds

Ik heb zowel de molds als de bead cutter en ik vind ze allebei niet ideaal. Bij die mold komen er bij mij alleen losse pareltjes uit (soms een paar aan elkaar, maar nooit een lang snoer) en die bead cutter is weer wat meer werk.
Er staat hier ergens een hele goede uitleg van Carin hoe je het beste werkt met de bead cutter.
Ik gebruik de molds van  10 en 12 mm het meest, die van 12 mm lukt bij mij ook altijd beter.

3

cicindy schreef:

Hallo,
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wil het toch even vragen....

Ik vind het eigenlijk meer bij Decoreren horen :)

[MOVE] --> daarheen dus

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ik vind de molds van FI super werken...heb van de parels alle maten... en ik krijg er meestal een heel snoer uit.... goed indrukken en met paletmes erover om ze gelijk te snijden...en dan erover heen wrijven met je vingers..marsepein wip ik er zo uit...fondant doe ik ff in de vriezer

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

ik ben enorme fan van de fi molds  :Y . ik gebruik altijd crisco om ze in te smeren, slangetje rollen erin duwen, overige marsepein eraf snijden met palletmesje, omdraaien en een heel snoer eruit drukken

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

6

De parelmould is een geweldige uitvinding, hij werkt super. Ik gebruik alleen fondant, maar gooi hem niet in de vriezer, de parels komen er evengoed zo uit. Ik weet alleen niet welke maat ik het meest gebruik :think: Heb er eentje met 3 maten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com