1

Onderwerp: kunnen PME bakvormen in de combimagnetron?

Hoi,
de titel zegt het al. Ik wilde weten of je met PME bakblikken ook kunt bakken in de combimagneron omdat er normaal geen metaal in mag twijfel ik. Ik weet dat velen hier op het furum in een cobi bakken hoe doen jullie dat? Alvast bedankt.

2

Re: kunnen PME bakvormen in de combimagnetron?

ik bak inderdaad in mijn combimagnetron, maar dan stel ik hem alleen op ovenfunctie in.

Groetjes, Dorothea.

er mag geen metaal in de magnetron of -functie, er mag wel metaal in de combi als je hem op oven-stand zet.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

idd op de ovenfunctie mogen ze er gewoon in.

5

tipsytaartje schreef:

er mag geen metaal in de magnetron of -functie, er mag wel metaal in de combi als je hem op oven-stand zet.

hoi,
Bedankt voor de snelle antwoord te gek!!
Dus als ik hem op convectiewarmte zet op zeg maar 180c dan is dat goed? Wordt de taart wel bruin of zet je de boven en ondergril aan?
Ik heb gisteren geprobeerd met cctjes maar mischien te kort gedaan en later de gril aangezet en ze gingen branden, vandaar dat ik het vraag. En de cc bakpan met 12 stuks past er niet in helaas! Hoe doejij dat? Bedankt alvast!

bij mij past de 12 cc-pan er wel in maar kan niet ronddraaien... dus ik doe het in een 6 cc-pan.

Ik bak op hete lucht, dus convectiewarmte heet het dan geloof ik. 180graden is bij mij te warm voor de taarten, dus ik bak op maximaal 160 graden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:

bij mij past de 12 cc-pan er wel in maar kan niet ronddraaien... dus ik doe het in een 6 cc-pan.

Ik bak op hete lucht, dus convectiewarmte heet het dan geloof ik. 180graden is bij mij te warm voor de taarten, dus ik bak op maximaal 160 graden

bedankt allemaal, kunnen de blanda schalen er ook in omdat die weer glimmen. SORRY, voor zoveel vragen, maar ik ben een beginner en ik heb net een nieuwe magnetron vandaar.

8

Ik bak zelf ook met een combimagnetron en ook de blanda-schalen kunnen erin, mits je hem dus op de ovenstand zet.

Overigens is het bij mij zo dat de oven ongeveer 15-20 graden warmer wordt dan de temperatuur die hij aangeeft. Als ik dus op 180 graden wil bakken, zet ik de oven op 160.
Dit heb ik gemeten met een oventhermometer, zeer handig! Misschien een tip...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Elja schreef:

Ik bak zelf ook met een combimagnetron en ook de blanda-schalen kunnen erin, mits je hem dus op de ovenstand zet.

Overigens is het bij mij zo dat de oven ongeveer 15-20 graden warmer wordt dan de temperatuur die hij aangeeft. Als ik dus op 180 graden wil bakken, zet ik de oven op 160.

Bedankt, voor de tip ik zal het onthouden. Dus jullie gebruiken geen gril om de taart bruiner te krijgen?.

10

gwn-n schreef:
Elja schreef:

Bedankt, voor de tip ik zal het onthouden. Dus jullie gebruiken geen gril om de taart bruiner te krijgen?.

Nee, gewoon de hogeluchtstand als de taart nog niet gaar is dan gewoon nog wat langer. De kleur van het biscuit zie je toch niet meer na alle decoratie  ;) Gewoon niet te hoog zetten en wat langer erin werkt voor mij het beste.

wonderen bestaan ...

11

ecvangils schreef:
gwn-n schreef:
Elja schreef:

Nee, gewoon de hogeluchtstand als de taart nog niet gaar is dan gewoon nog wat langer. De kleur van het biscuit zie je toch niet meer na alle decoratie  ;) Gewoon niet te hoog zetten en wat langer erin werkt voor mij het beste.

thanks!!  het is inderdaad gelukt, ik heb een harten vrm 15cm. geprbeerd op 160c maar was na een kwartier wat bruin en voelde zacht aan, toen maar wat lager gezet en iets lager en het is gelukt.
ik dank jullie allemaal heel fijn dat jullie snel antwoorden.