1

Onderwerp: patchwork cutters

Hoihoi,

ik vind die swirls & hearts van de patchwork cutters zo mooi...

Maar ik werk eigenlijk alleen met marsepein. Maar voorbij laten gaan of kan ik er toch iets mee?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: patchwork cutters

Ik vind het zelf zonde van de patchworkcutters, maar sommigen gebruiken ze dmv huishoudfolie; dus marsepein uitrollen, huishoudfolie erover heen en dan daar doorheen uitsteken.

Zelf zou ik zeggen: koop één kilootje rolfondant en gebruik ze daarmee :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Ik vind het zelf zonde van de patchworkcutters, maar sommigen gebruiken ze dmv huishoudfolie; dus marsepein uitrollen, huishoudfolie erover heen en dan daar doorheen uitsteken.

Zelf zou ik zeggen: koop één kilootje rolfondant en gebruik ze daarmee :)

Gewoon nieuwsgierig: waarom vind je dat zonde??

Liefs Domi

4

Omdat ik helemaal wèg ben van patchworkcutters en ze zo mooi vind als er van die strakke ranjes omzitten; als je folie gebruikt, ronden ze toch af en dat vind ik zonde van het resultaat, als in: niet mooi. Maar dat is gewoon heel persoonlijk hoor, ik heb datzelfde bij tappits. Vind ik ook zonde om dat met folie te doen terwijl het met wat geduld, tylose en rolfondant zoveel mooier is :)

5

Oké, nu snap ik het!

Tappits doe ik altijd met gumpaste, dat gaat natuurlijk ook bij patchwork cutters!

Alleen is het zo'n gedoe om eerst te kleuren, marsepein heb ik natuurlijk in heel veel kleuren liggen. Maar het is een idee!

Zouden ze door de brievenbus passen?

Liefs Domi

6

Dat denk ik wel :)

7

Helemaal met Marianne eens :Y Zelf gebruik ik ze het liefst met gumpaste of Mexican paste (ook zelf te maken, zie de recepten). Dan komen de vormpjes vaak vanzelf uit de cutter vallen.

8

Wat ik meestal doe, is wat marsepein (niet te veel) door de gumpaste mengen en dan gaat het ook goed, bij mij althans  ;)

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Hier worden de pwc ook altijd gebruikt met gumpaste of een combi van fondant gumpaste..