Onderwerp: baktijden hartvorm
Hallo,
heel handig de site van hier en felicitaartjes!
Alleen staat nu nergens wat de baktijden zijn van de hartvormen met de maten 15,25,30,35.
Weet toevallig iemand dit?
Groetjes!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » baktijden hartvorm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
heel handig de site van hier en felicitaartjes!
Alleen staat nu nergens wat de baktijden zijn van de hartvormen met de maten 15,25,30,35.
Weet toevallig iemand dit?
Groetjes!
Ik ga meestal zo na een half uurtje eens kijken en beginnen met prikken. Navenant wat er dan aan mijn prikker blijft hangen, schat ik de resterende tijd in.
Die zijn vergelijkbaar met de ronde vormen van dezelfde maten.
ik heb daar gisterenavond ook naar gekeken; ook vanwege de inhoud.
De inhoud van mijn hart is 3l (12inch) en volgens die tabellen zou het met 7 eieren moeten; maar meestal reken ik 1 ei per halve liter,
wat moet ik nu aanhouden?? En zouden jullie een heatingcore adviseren???
Ik denk, dat het dus vergelijkbaar is met een 26cm rond, die heb ik gisteren in 1uur gaar gebakken. (ik gebruik basisbiscuit)
Heatincore zou ik geloof ik alleen bij die van 25cm doen.
Ik heb afgelopen week harten van 15cm en 20 cm gebakken op dezelfde tijden als waarop ik dezelfde maten rond bak, van PME zijn ze ook qua inhoud exact hetzelfde.
Wat eieren betreft zou ik de hoogste nemen, ik rond het ei ook vaak omhoog af als ik geen zin heb om te wegen
ik heb afgelopen donderdag een hartvorm van 25 doorsnede gebakken en heb hem in in iets meer dan 30 min. gaar gebakken!en de tabel van felecitaartjes aangehouden!en hij kwam er super mooi uit!het was de eerste keer en gelijk heel goed!
Bedankt voor de adviezen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » baktijden hartvorm