1

Onderwerp: Iemand al eens geprobeert?

Hallo allemaal,

ik wil iets gaan proberen maar het wordt een taart om weg te geven....dus heel graag jullie mening/advies!
Een chocoladebiscuit gevuld met 1 laag aangevette slagroom met hele frambozen erin en 1 laag Witte-chocolade-yoghurtvulling....

Vraag 1 : kent iemand deze combi en / of lijkt het je wat??

Vraag 2: zou je aangevette slagroom gebruiken om te combineren met de frambozen of "gewone" slagroom.

Graag jullie advies / tips want ik kon deze combi nog nergens terug vinden...

Groetjes Angelique

2 Laatst bewerkt door MirandaB (12-02-2010 16:02)

Re: Iemand al eens geprobeert?

Aangevette slagroom met frambozen lijkt me lekker, beetje fris/zoet. Ik gebruik wel eens aangevette slagroom met stukjes perzik. Ook een aanrader!
Alleen de witte chocolade/yoghurtvulling... Ik zou eerder een laagje botercreme met crispy chocolade doen of bokkepootjes. Past ook goed bij de frambozen. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, hoor. Wat de 1 lekker vindt, vindt de ander weer niets. ;)

3

liek 27 A schreef:

Hallo allemaal,

ik wil iets gaan proberen maar het wordt een taart om weg te geven....dus heel graag jullie mening/advies!
Een chocoladebiscuit gevuld met 1 laag aangevette slagroom met hele frambozen erin en 1 laag Witte-chocolade-yoghurtvulling....

Vraag 1 : kent iemand deze combi en / of lijkt het je wat??

Vraag 2: zou je aangevette slagroom gebruiken om te combineren met de frambozen of "gewone" slagroom.

Graag jullie advies / tips want ik kon deze combi nog nergens terug vinden...

Groetjes Angelique

Het plan is inmiddels geweizigd: ik het een "gewone biscuit" gemaakt.
1 vulling staat vast: de (aangevette) slagroom met frambozen
Nu de andere laag nog...nog meer suggesties?
Alvast bedankt, Angelique

4

Ik heb een laatst een taart gemaakt met witte chocolade / yoghurt / monchou en een laag citroenbavarois. Was erg lekker!

Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk  :)

Ik heb (nog) geen ervaring met frambozen, maar een combi met chocolade lijkt me errug lekker!  :P

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Bij mij zit de witte choco / yoghurt vulling en frambozencompote in de planning voor mijn taart. dus ik denk dat het wel een combi is...

6

Bij ons thuis is frambozen bavarois met een laag witte jam met knapperige witte chocola echt favoriet, deze combi lijkt mij dus prima te doen.
Zit van alles iets in, fris, zurig, zoet.
Ik heb het alleen nog nooit met chocolade biscuit gedaan. Weet niet of de yoghurt daarbij lekker zou zijn. De rest (witte choc. en frambozen) wel!