Onderwerp: Vraagjes over het invriezen en ontdooien van een taart
Hoi,
Ik ga voor mijn schoonzusje een taart maken voor de geboorte van haar kindje. Aangezien ik dus niet precies weet wanneer ze gaat bevallen wil ik de taart alvast van te voren maken en dan invriezen.
Maar voordat ik ga beginnen heb ik nog een paar vraagjes. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik wil natuurlijk niet dat mijn taartje mislukt .
- Ik heb gelezen dat de taart luchtdicht verpakt moet worden in een plastic zak en/of een taartdoos. Maar moet ik nu beide doen of één van de twee? En als ik een zak moet gebruiken moet ik die dan verwijderen als ik de taart wil ontdooien?
- Ik wil graag een babymold gebruiken. Moet ik die voor het invriezen al op de taart zetten en dan samen invriezen of kan ik dat beter pas doen als de taart is ontdooit? Hetzelfde geld voor de naam...die weet ik natuurlijk nog niet. Kan ik dat er later makkelijk opplakken of wordt dat niet mooi?
- Ik heb begrepen dat de taart na het ontdooien in de koelkast buiten de koelkast moet opdrogen. Nu heb ik een vulling van aardbeienbavarois en ik smeer de taart af met botercreme. Kan ik de taart dan wel buiten de koelkast laten opdrogen, of wordt de vulling dan zuur? En bij welke temperatuur moet de taart opdrogen, is dat gewoon kamertemperatuur?
Nou dames, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want dan kan ik snel gaan beginnen met mijn taartje! Alvast bedankt!
Groeten Margriet