1 Laatst bewerkt door mamavandaan (12-02-2010 15:27)

Onderwerp: verdeling voor botercreme

hoi,
ik heb even een vraagje.
ik snap er namelijk niks meer van.
ik wil botercreme maken voor het afsmeren van mijn taart. dus ik dacht laat ik eens zoeken hoeveel ik nodig heb om het te maken.
maar ik zie zoveel verchillende dingen.
ik heb de mix ervoor en zou als ik op de verpakking kijk alleen blanke basterzuiker,water en roomboter nodig hebben. maar dit recept gaat om het hele pakje. 
ik wil dus 100 gr mix gebruiken. dan moet ik 100 gr basterdsuiker gebruiken,maar hoeveel water en roomboter moet ik gebruiken??
las ergens dat je niet teveel water moest gebruiken. wie kan me helpen??
bedankt alvast.

2

Re: verdeling voor botercreme

niemand  :(

Wanneer je de botercrème mix van de shop gebruikt is het 100 gr. mix 100 gram poedersuiker (gezeefd) dit met 200ml water met een garde mengen tot lobbig mengsel, tenminste 1 uur laten staan.  Na 1 uur 250 gram (room)boter (op kamer temperatuur) mixen in circa 5-10minuten en in gedeelte mengsel toevoegen tot alles gemengd is. Maar dit staat volgens mij ook op de verpakking.

SUCCES

4

dank je, bij mij op de verpakking staan hele grote aantallen en kwam dan niet echt uit met het water en boter.
heb niet de mix van deze webshop. bij ons in de stad zit een winkeltje dat alles voor het maken van de taarten heeft. dus zal de verpakking wel anders zijn.

5

Je hoeft de mix geen uur te laten staan hoor,kwartiertje is ook al genoeg.En wel poedersuiker gebruiken,geen basterdsuiker hoor.Anders zit je te knarsen als je aan het eten ben  :lol:

groetjes mariska

6

Afsmeren met mix van de webshop wordt toch afgeraden  :rolleyes: vanwege het water en dus de kans op smelten van fondant/marsepein........

7

Voor het afsmeren van de taart kun je het beste botercrème 1:1 gebruiken en niet de botercrèmemix.
Er bestaat nl. het risico dat je marsepein of fondant gaat smelten door het water in de mix.

8

Ik heb gelukkig nog geen last gehad van smeltende taarten  :)
Je kan eventueel ook roomboter en poedersuiker 1:1 mixen en daar wat smaak aan toe voegen( vanille of citroen essence bv).
Dat zal zeker niet gaan smelten!

groetjes mariska

9

oeps heb dus basterdsuiker gebruikt. wel hele fijne. stond op de verpakking van mij. haha nouja pech probeer het wel.
nouja en dat smelten bekijk het dan wel even dan gebruik ik het bij de volgende dus niet meer.
zal heel weinig erop doen. hopend dat het goed gaat. is toch mn eerste taartje. haha dan mag het nog niet helemaal kloppen he. haha