1

Onderwerp: vullen met mars repen

hey meiden

ik wil mijn taart met 2 lagen vullen
1 met marsrepen
en 1 met frambosenjam

maar hoe maak ik een vulling met marsrepen
en dan het liefst met slagroom (denk ik) of is botercreme beter??

iemand DE tip?

gr roxen

2

Re: vullen met mars repen

sooow lijkt me lekker...ik ga nu een recept proberen met slagroom en witte chocola, misschien werkt het met marsrepen ook wel.....al lijkt dat me wel heel erg mierzoet...

het recept is 200g chocola op 5dl slagroom....

3

ik denk dat je bij de recepten even moet kijken naar de after-eightcreme, en dan 1 marsreep ipv de after-eights.

Groetjes, Dorothea.

4

hoi

ik dacht zelf de slagroom stijfkloppen marsrepen smelten en er dan voorzichtig doorheen spatelen.

kan dat ??

gr roxen

5

bij het recept wat ik heb, verwarm je 125ml slagroom en daar smelt je de chocola in, de rest van de slagroom stijfslaan en dan voorzichtig mengen met de afgekoelde chocoroom.....

ik heb het net ook gemaakt, maar heb monchou gebruikt ipv slagroom (250g monchou in totaal)......

je kunt er ook nog een likeurtje doorgooien, maar zou niet weten wat je bij mars zou kunnen doen....

6

roxen schreef:

hoi

ik dacht zelf de slagroom stijfkloppen marsrepen smelten en er dan voorzichtig doorheen spatelen.

kan dat ??

gr roxen

:nooo  dat lukt niet... maar smelten zoals in de after8 creme recept lukt wel ( maar wel heeeeeeeeeeeeel lang roeren).

7

Zo heb ik ook laatst marsmousse gemaakt. Was erg zoet maar heul lekker!

200 ml slagroom in een pannetje goed heet laten worden, niet laten koken.
200 gram marsrepen erin laten smelten. Ze smolten niet helemaal, maar dat is niet erg.
Dan de mousse in de koelkast zetten en volledig koud laten worden.
Dan met een mixer op de hoogste stand de mousse stijfkloppen. Ik deed dat een paar uur na het afkoelen. Toe werd bij mij de massa niet stijf. Heb het geheel terug gezet in de koelkast en de volgende ochtend nogmaals opgeklopt met de mixer en toen was het perfect!