1

Onderwerp: Iemand tips voor een bruidsproeverij?

Loop al enkele dagen te zoeken naar wat handig is:

Zondag komt er een stelletje proeven voor een bruidstaart. Ze willen verschillende vullingen proberen en de opmaak die ze willen weet ik al. Heb wel enkele roosjes gemaakt om het geheel op te leuken zeg maar.

Maar wat is handig om te doen; meerdere kleine taarten/bolletjes of reepjes biscuit en leuke schaaltjes met de vullingen er naast?

En hoe ga ik de verhoudingen doen? Alle ingrediënten terug rekenen en zo een klein beetje maken of gewone hoeveelheden maken en invriezen?

Welke ervaren bruidsproeverijbakster ( :lol: ) heeft er goede tips voor me?

I'm not bossy, I just have better ideas...

2

Re: Iemand tips voor een bruidsproeverij?

Ik had onlangs mijn eerste proeverij.
Ik had biscuit uitgestoken met kookringen (diameter 9cm) en die gevuld en bekleed.

Zag er allemaal leuk uit, maar de taartjes waren veels te groot :o ! ze waren met z'n drieën en de helft van de taartjes (per stuk) was maar aangesneden en daarvan dan weer hoop blijven liggen.

Ik heb een keer een tip gezien van iemand (sorry weet niet meer wie) en die bakte biscuit in de cupcakepan. Ik denk dat dat een mooier formaatje is.

Succes iig

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

Ok, dat is fijn om te weten. Zonde als ik met allemaal taart blijf zitten  ;)

4

Ik bak 3 kleine Blandabolletjes.
Ze mogen 3 smaak voorkeuren aangeven om te proeven. Die maak ik met gewone hoeveelheden en wat ik dan over hou vries ik in. Kan altijd weer in een volgend taartje.

Ik vind die bolletjes perfect. Mooi formaat waar nooit te veel van overblijft. Wat er uiteindelijk wel overblijft mogen ze meenemen.

Decoreren ook eigenlijk vrij simpel. Bloemetje erop, als ik die toevallig nog heb liggen. Glimmertje er over of structuurmat. Maar meer niet.

5

Mijn manier:

- biscuit bakken in miniwondermold (-> doe ik van restjes beslag als ik toch aan het bakken ben en die taartjes vries ik dan in, altijd bij de hand dus!)
- taartjes van binnen uithollen
- van 1 bekertje slagroom met de mix bavarois maken
- in vieren delen
- verschillende smaakjes erdoor
(of in delen bavarois van maken als je die wilt aanmaken met likeur of vruchtenpuree ipv water)
- voor chocomousse neem ik kant-en-klare, voor de echte taart maak ik 'm zelf met het recept van Nigella
- taartjes vullen, evt eerst vruchten/jam/dulcedeleche/o.i.d. erin smeren
- bekleden

Aan decoratie doe ik meestal niet eens; bekleed ze in de kleuren van mijn logo en presenteer het op een bijpassend onderplaatje.
Als er taart over is geef ik dat mee in een leuk doosje (maar bij mij betaalt het bruidspaar dan ook 25 euro voor een proeverij)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Ok, allemaal bedankt voor de tips!

Iemand ervaring met losse stukken biscuit en losse vullingen?

7

Kleine taartjes vond ik erg gezellig staan.
Heb aan het einde de stukjes die over waren meegegeven in een taartdoos zodat ze thuis nog even konden proeven.

Werd erg goed ontvangen!!

Heb een kookring gekocht en ga inderdaad een paar kleine taartjes doen  :Y

Bedankt allemaal!

9

Bij de Xenos verkopen ze mini blanda's. Deze zijn perfect voor een bruidsproeverij!!!!!

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT