Onderwerp: Paar bak- en vulvragen
Hallo allemaal
Dit weekend staan er 3 taarten op mijn planning. (nr. 4, 5 en 6) Ik heb een aantal vragen waar ik met de zoekfunctie geen antwoord op kan vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De taarten worden zondag ingevroren omdat ze pas volgend weekend nodig zijn en ik alleen dit weekend tijd heb.
Vulling wordt 1x tobleronemouse met kersenvlaaivulling, en 1x bbr, jam en bokkepootjes in botercreme.
Hier de vragen:
1. Voor een springvorm van 22cm gebruik ik 330 gr. mix, 5 eieren, 33 ml. water, dit is dus meer als het schema op de site.
Moet ik voor een blanda van 20cm wel gewoon het schema aanhouden?
2. Wat is de baktijd van een blanda 20cm?
En kan deze samen in de oven met een springvorm van 16cm?
3. Wat zijn de verhoudingen van chocobiscuit voor een springvorm van 22cm?
4. Ik wil de kapsels zaterdagmiddag alvast bakken, kan ik dan ook al vullen en pas zondag bekleden? (zaterdagavond de taarten na het vullen dus in de koelkast)
5. Kan ik eventueel ook zaterdag de vullingen maken en bewaren in de koelkast, en dan zondagochtend vullen?
6. Ik heb een 16cm kapsel in de vriezer liggen. Kan ik deze ontdooien, vullen enz. en dan zondag opnieuw invriezen? Of kan ik beter een nieuwe bakken?
Sorry voor de lap tekst, maar hopelijk kan iemand me verder helpen. Zou er erg blij mee zijn!
Groetjes Linda
www.lindastaart.come2me.nl