1

Onderwerp: 1 of 2 keer doorsnijden?

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met mn eerste taart. Mijn kapsel is ongeveer 5.5 cm dik geworden. Ik vraag me af of ik hem dan 2 keer kan doorsnijden (ik heb een taartzaag) of dat ik het beter bij 1 keer kan houden.. ik heb het nog nooit gedaan dus pleit dat misschien voor 1 keer doorsnijden, vanwege risico dat ik het sloop?  :P

Dank jullie!

Re: 1 of 2 keer doorsnijden?

Ik zou voor 2 keer gaan....
Maar als je twijfelt doe je toch gewoon lekker 1 keer?

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Ik zou ook 2 keer doen..
Heb zelf liever meerdere lagen dunne vulling ipv 1 dikke laag..

4

Omdat je een taartzaag heb zou ik voor 2 lagen gaan.  Gewoon de zaag goed recht houden en rustig "zagen"

5

Ik zou ook voor 2 x doorsnijden gaan.
Als je dan de onderste laag wil vullen til je beide stukken die daar boven liggen tegelijk op dan verstevigen ze elkaar. (snap je?)

succes

Groetjes Elke

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

6

als je je taart eerst ingevroren hebt en dan ontdooit dan zaagt ie iets beter door midden. het wil helpen om op de hoogte van je zaagsnede eerst even met een scherp mes een snee te  maken zodat je taartzaag makkelijk door de buitenkant kan.
pootjes van de taartzaag op tafel laten rusten en zaag heen en weer schuiven.

7

ik zaag al een jaar met taartzaag en het lukt me nog steeds niet altijd om mooi recht te zagen... dus als je het niet aandurft, zou ik de eerste keer gewoon maar 1x doorsnijden!

Groetjes, Dorothea.

8

ik zou hem ook wel twee keer doorsnijden, hoor... maar idd heel voorzichtig optillen...

9

Nou, ik heb hem 2 keer doorgesneden hoor! Het taartzaagje vond ik prima werken, als je idd rustig kleine zaagbewegingen maakt is het niet zo moeilijk. Alleen toen ik de 2e keer ging zagen ben ik wat scheef gegaan (hoe komt dat eigenlijk, want ik hield de pootjes wel gewoon op de tafel), zodat 1 laag biscuit nu heel dun is aan 1 kant. Maar goed, dat was geen ramp. Ik heb de taart ook al gevuld en afgesmeerd. En zometeen dus de marsefond eromheen :D 

Ik had niet verwacht dat het zo vlekkeloos zou verlopen allemaal de eerste keer, whaha  :lol:

10

Super joh!!! Maar idd...hoe krijg je dat scheef snijden nou voor elkaar??? Ach, proef je niks van..... :)