Onderwerp: Altijd een laagje jam?

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een gekke vraag.
In de meeste recepten zie je hele lekkere vullingen voorbijkomen, en zit er een laagje jam erbij.
Nu komt de vraag....
Kan ik ook de jam door iets anders, verfrissends vervangen, want ik lust geen jam:(
Een paar vrienden van ons lusten dat ook niet.
Ik moet mijn eerste taart nog maken en vroeg mij af of ik ook de jam kon vervangen en zoja, welke smaak?
Vandaag komt mijn bestelling binnen, hopelijk kan ik dan gauw aan de slag:), zodat ik ook mijn taartje kan showen (het zal wel eerst een klein beginnerstaartje worden hoor:D)

Alvast bedankt.

Groetjes,

Tamara.

Carpe Diem

Re: Altijd een laagje jam?

Natuurlijk kan dat! Om het zoete af te zwakken wordt er vaak een frisse jam tussen gedaan, maar iets anders kan ook. Jam is niet verplicht ;)

Succes met je eerste taart!

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Tuurlijk, je kan een taart met van alles vullen, verzin het maar. Maar lemoncurd is zeker lekker fris en geen jam, misschien is dat wat, dat vinden de meesten bij mij heerlijk! Of appelcompote wat dikker maken met gelatine en wat zoeter met suiker, beetje kaneel erbij, ook lekker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

ik heb pas mijn beide lagen met hetzelfde gevuld. Ook erg lekker. twee verschillende vullingen is natuurlijk wel bijzonder, maar twee keer hetzelfde net zo lekker ;D

5

Ik vul ook lang niet altijd met jam erbij.
Ik vind een lekkere creme met smaakje vaak al genoeg. Ik ben ook van de 1 smaak in een taart. Ik hou er gewoon niet van al die smaken bij elkaar. De binnenkant is bij mij dus altijd simpel.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Nu nog leren met fondant te werken en proberen te decoreren en hopelijk is het dan ook leuk om te showen:)

Carpe Diem

showen is altijd leuk en goed voor het zelfvertrouwen