1 Laatst bewerkt door Domi (09-02-2010 20:05)

Onderwerp: (TIP) blanda 20 cm om chocolade te smelten

Hoi,

misschien wel een hele suffe tip, maar ik zocht al lang een schaal die groot genoeg was om grotere hoeveelheden chocolade te smelten au bain marie. Die au bain marie-inzetten voor op een pan zijn altijd zo klein.

Ik had eerst een glazen schaal die heel goed op een steelpan paste, maar die steelpan is krom getrokken en nu kwam er steeds veel vocht bij de chocolade waardoor deze ging klonteren.

Nu heb ik bij Ikea een nieuwe steelpan gekocht en wat past daar perfect in... een 20 cm Blanda!

Smelten gaat nu als een tierelier, ook grotere hoeveelheden!

Hopelijk heeft iemand hier iets aan!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: (TIP) blanda 20 cm om chocolade te smelten

Ja, die gebruik ik ook altijd voor de chocola. Voor de swiss meringue botercreme gebruik ik de kitchenaid kom, werkt ook heel goed...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

bij de IKEA verkopen ze ook aubain marie "pannen". is een soort blandaschaal, maar dan met steel en aan 2 "kanten" een schenktuit. Ik kan niet meer zonder!

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

4

Leuke tip, maar het is geen koop-tip maar gebruikstip, dus mag-ie naar Taartdecoratie algemeen :)

*zwaait met toverstafje*

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dank je Marianne, ik twijfelde al inderdaad of 'ie goed geplaatst was!

Liefs Domi

6

Ik gebruik de blanda ook vaak voor smelten van chocolade. Nadeel vind ik alleen dat het schaaltje heel erg heet wordt.

7

Valy schreef:

Ik gebruik de blanda ook vaak voor smelten van chocolade. Nadeel vind ik alleen dat het schaaltje heel erg heet wordt.

Inderdaad, maar daar heb ik zo'n siliconen ovenwantje voor!

Liefs Domi